Továbbfejlesztette a Volvo Trucks az elektromos, valamint a nehézkategóriás teherautóihoz kínált I-Shift automata váltót. A svéd gyártó szerint az egység 30 százalékkal gyorsabban dolgozik a végrehajtott módosításoknak köszönhetően. Ez jobb vezethetőséget és kedvezőbb menettulajdonságokat eredményez.

A frissítés nyomán gyorsabbá vált a tengelykapcsoló aktiválása, amelynek eredményeképpen jelentősen lerövidült a váltás közben jelentkező nyomatékkimaradás. A kedvező eredmény több kulcsfontosságú elem továbbfejlesztésének köszönhető a Volvo Trucks szerint. A felfrissített szenzorok mostantól nagyobb pontossággal továbbítják az adatokat a vezérlőegység felé, amelyet új szoftverrel és gyorsabb mikroprocesszorral láttak el. Emellett egy plusztárcsát építettek be a váltófékbe, amelynek következtében gyorsabban tud reagálni sebességváltás előtt. Ez ugyancsak lerövidíti az automata váltóban a váltással töltött időt.

Ettől lesz jobban vezethető egy kamion 1

Végül, de nem utolsósorban a levegő mennyiségét is sikerült csökkenteni egyéb más komponenseknél, így például a váltóvilláknál, a kuplungban és váltófékben annak érdekében, hogy gyorsabban valósulhasson meg a sebességváltás. “A hatékonyabb sebességváltásnak köszönhetően az automata váltó optimálisabb fokozatváltási stratégiát valósíthat meg a sebesség és a terepviszonyok függvényében. Azt hiszem, az I-Shift mostani frissítését minden gépjárművezető értékelni fogja” – jelentette ki Pär Bergstrand, a Volvo Trucks egyik termékmenedzsere.

Az I-Shift váltót 2001-ben mutatta be a svéd gyártó, és akkor ez volt az első nehézkategóriás teherautók számára fejlesztett automata váltó a piacon. Bemutatása óta több mint egymillió teherautót értékesítettek világszerte ezzel a váltóval. Az I-Shift jelenleg szériatartozék a Volvo teherautók esetében, vagyis nem kell külön megrendelni.