A versenyben minden olyan járművezető részt vehet, akinek a Scania nyerges vontatója fel van szerelve a flottamenedzsment funkciók működtetéséhez szükséges C200-as vagy a C300 típusú fedélzeti egységgel, illetve legalább az alapszintű monitoringcsomagja aktiválva van a jármű fedélzetén. (Ezt a fedélzeti egységet 2011 óta minden, Európában értékesített Scania teherautóba beszerelik.) Ennek a kis fekete doboznak az a szerepe, hogy megfelelő platformot nyújtson egyes kiegészítő rendszerek működéséhez. Ez lehetővé teszi tehát a valós idejű kapcsolat megteremtését a jármű és az üzemeltető között a flottakezelés webfelületén keresztül.

A verseny három hónapig tart és a részt vevő járművezetőknek havonta legalább 5 ezer kilométert kell megtenniük. Ezek alapján a járművezetőket olyan kritériumok alapján értékelik, mint az üzemanyag-takarékosság, vagy a szállítási teljesítmény. A legjobb járművezető minden hónapban egy 150 euró értékű Scania Webshop utalványt kaphat. A három hónap alatt nyújtott összteljesítmény alapján a három legeredményesebb pilóta részt vehet egy gyárlátogatáson a Scania svédországi üzemében. A pilótáknak a verseny során nincs más dolguk, mint máskor, csupán csak a munkájukat kell végezniük és persze eközben a legjobb tudásuk szerint kell vezetniük.

A gyárba mehet a leghatékonyabb sofőr 1

Jelenleg több mint 450 ezer, úgynevezett „virtuális hálózatba kapcsolt” Scania teherautó közlekedik a világon. A flottamenedzsment rendszerrel ellátott járműveknek köszönhetően az üzemeltetők folyamatosan nyomon követhetik járműveik aktuális helyzetét, illetve gépjárművezetőik teljesítményét. A járművezető teljesítményét értékelő, Scania Driver Support rendszernek köszönhetően pedig a sofőr visszajelzést kaphat arról, hogy a fékezés, a gyorsítás, illetve a sebességváltás, hogyan befolyásolja az üzemanyag-biztonságot.

A Scania közlése szerint a cseh, szlovák és magyar sofőrök nemcsak Európában, hanem világszinten is az egyik legjobb minősítéssel rendelkeznek a Scania Driver Support rendszer értékelése szerint. Ez páratlan üzemanyag-takarékossággal párosul, mivel 2018-ban például csaknem 140 ezer liternyi üzemanyagot sikerült megtakarítani a Co2ntrol Cup keretein belül, amiből 55 294 liter a magyar sofőrökhöz köthető.