Amikor pár éve először pillantottuk meg a Honda önjáró munkajárművét (Autonomous Work Vehicle, AWV), az nem volt sokkal több nagy méretű, robotvezérelt talicskánál.

Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 1
Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 2

Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya

Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya

Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 12
Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 13
Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 14
Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 15
Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 16
Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 17
Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 18
Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 19
Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 20
Fotó megosztása:

Most megjelent a második generációs modell, és teljesen új a karaktere: úgy néz ki, mint egy vízszintesen félbevágott teherautó. Ez persze csalóka, mert egészen apró járműről beszélünk: 2,89 méter hosszú, 1,50 méter széles, magassága pedig 1,42 méter.

A kerek fényszórók jópofák, de mivel az autót úgyis GPS, radarok és lézerek irányítják, valójában feleslegesek. Na jó, a sztereó kameráknak nem árt a megvilágítás, de lehettek volna infravörösek, és akkor semmi szükség a látható fény kibocsátására. A világítás egyébként nem is az autónak kell, hanem a kezelőjének, hiszen szükség esetén az AWV-t interneten keresztül távirányítani is lehet.

a videó a hirdetés után indul

A jármű tehát önmagát vezeti, bár nem megy nagyon messze: az akkucsomag feltöltése hat órán át tart, majd 45 kilométer a hatótávolság. A fordulókör sugara minimális (3,9 méter), a teherbírás tekintélyes (399 kg + 750 kg vontatható tömeg). Maga a jármű 720 kilót nyom.

A Honda AWV nem kiállítási darab: Új-Mexikó államban (USA) máris munkára fogták egy napelempark építésénél.

Szegény autónak sofőrje sincs, annyira csúnya 21