Kutatás és mentés, tűzoltás, építőipar, mezőgazdaság, hóeltakarítás – ez csupán néhány azon területek közül, ahol a Honda szerint hasznosnak bizonyulhat autonóm munkajárművük.

A Honda Autonomous Work Vehicle (AWV) január második hetében mutatkozik be a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán (CES), de néhány részletet már most elárultak róla.

A jármű a Honda quadok bevált platformjára épül, vezérlését GPS-re és különféle érzékelőkre bízták. Sokoldalúságáról egy sínrendszer gondoskodik, amelyre tetszőlegesen szerelhetők fel tartozékok és célszerszámok, amelyeknek áramellátásáról is képes gondoskodni.

A kisméretű jármű a sűrűn lakott területektől a lakatlan pusztaságokig bárhol bevethető, használatára három üzemmódot dolgoztak ki. Az egyikben a gyalog vagy járművön közlekedő felhasználót követi, a másikban simán elmegy A-ból B-be, a harmadikban pedig beprogramozhatunk egy útvonalat a memóriájába.

Veszélyes helyekre küldi robotautóját a Honda 2

A most bemutatott modell a tavalyi 3E-D18 prototípus továbbfejlesztett utódja, amelyet szolárparkban, erdőtüzek oltásában, illetve egy mezőgazdasági kutatóállomáson teszteltek.

Az előbbinél fűnyíróként segíti az emberek munkáját, a tűzoltóknál a nehéz, terebélyes felszerelést szállítja az emberek helyett, a harmadik partnernél a permetezésben és a betakarításban segédkezik. A cél mindhárom esetben a munkavégzés felgyorsítása, az emberi sérülések kockázatának csökkentése.

Veszélyes helyekre küldi robotautóját a Honda 3

Ha videón is megnéznéd, hogy dolgozik helyettünk a Honda AWV, kattints ide.