A Mercedes tavaly nyáron mutatta be az új eVito Tourert, 150 kW (204 LE) csúcsteljesítményű villanymotorral, 90 kW tényleges kapacitású akkumulátorral és 421 km szabványos hatótávolsággal. Az akkut alapértelmezésben 50, felárért 110 kW-os egyenáramú töltőről lehetett etetni, utóbbival 45 perc alatt 80%-on volt a töltöttség.

A Mercedes most elkészítette ennek a hajtásláncnak a kétharmadára zsugorított változatát – pontosabban csak az akkumulátor kapacitása csökkent a harmadával, a motorteljesítmény maradt. A 60 kWh-s akku 50, illetve 80 kW-tal tölthető, az utóbbival a teljesen lemerült akkut 35 perc alatt tölthetjük 80%-ra.

Az új modellvariáns 239 kilométeres maximális hatótávolsága csak részben tükrözi a kisebb kapacitást: a két verzió hatótávolságát minden jel szerint eltérő szabvány szerint számolták ki.

Habár még nem árazták be az új változatot, biztos, hogy jelentősen olcsóbb lesz a nagy akkus kivitelnél. Ez az egyik előnye; a másik a 150 kilogrammal könnyebb akkucsomag, ami ugyanennyivel kedvezőbb hasznos terhelhetőséget jelent – egy busz esetében ez két szabványos felnőtt utast jelent.

Ugyanez az opció az igényesebb kivitelű Mercedes-Benz EQV verzió vásárlói számára is elérhető egyébként, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy ott alapáras a 80 kW-os gyorstöltő, az eltérő felszereltség (leginkább az abroncsméret) miatt viszont kb 1%-kal csökken a hatótávolság.