Fronthajtással, 18 colos felnikkel, kétféle hosszúságban (5,1 és 5,3 m) és kétféle tengelytávolsággal (3,2 és 3,43 m) érkezik a Mercedes legújabb villanyos egyterűje. Ennek megfelelően hét-, illetve nyolcüléses változatban is választhatják a null emissziós közlekedést preferáló üzemeltetők.

Az EQV alig különbözik a hagyományos motorral szerelt V-osztálytól, kívülről csak annyi különbséget lehet rajta felfedezni elsőre, hogy a karosszéria bal oldalán, a lámpa alatt helyeztek el egy 150 kW csúcsteljesítményű töltőaljat. A lényeg, vagyis a jármű elektromos hajtása, vagyis az elektromotor, a hűtőegység, fix áttételű erőátvitel egy kompakt egységben kapott helyet az első tengelynél. A 3,5 tonnás össztömegű egyterű hajtásáról 150 kW (204 lóerő) teljesítményű,  362 newtonméteres csúcsnyomatékkal rendelkező villanymotor gondoskodik. Ennek a teljesítménynek köszönhetően akár 160 km/órával is repeszthetne valaki vele.

Mindössze a kis kékes betétekből tudhatja az utas, hogy EQV-ben ül, na meg a jóval alacsonyabb menetzajból.

Otthon is tölthető 

A lítiumionos, 100 kWh összteljesítményű akkumulátorcsomag a padlólemez alá került, de a gyártó szerint sikerült úgy elhelyezni, hogy ne vegyen el helyet az utastérből. Alapfelszereltségként a modellt 11 kW-os fedélzeti töltővel látják el, ami lehetővé teszi az otthoni fali boxos, valamint a nyilvános töltőállomásokon elérhető lassú töltést (AC). Opcionálisan 110 kW-os gyorstöltő is rendelhető hozzá, amivel 45 perc alatt 80 százalékosra tölthetők az akkumulátorai. Egy feltöltéssel pedig 405 kilométert tudnak megtenni az EQV-ben ülők, vagyis kényszerű megállás nélkül tudják teljesíteni a Keszthely és a heves megyei Balaton település közötti távot (373 km).

A töltőcsatlakozó az első kerék elé, a fényszóró alá került.

Okos fékenergia-visszanyerés 

Az EQV-t fejlett energia-visszatápláló rendszerrel látták el. Ennek köszönhetően a sofőr akár többféle rekuperációs fokozat közül is választhat. A legenyhébbnek a “vitorlázó” üzemmód számít, amely a szabadon futást takarja, a legerősebb pedig annyira intenzív, hogy segítségével akár egy pedállal is vezethető az autó. Utóbbi a sűrű, araszoló városi forgalomban bizonyulhat hasznosnak. A legoptimálisabb fokozat mégis a D lehet, amely a táblafelismerő asszisztenssel, a navigációval, valamint a különféle intelligens biztonsági rendszerek segítségével, automatikusan választja meg a legoptimálisabb rekuperációt.

Az EQV műszerfala nem sokban tér el a V-osztályétól.

Az elektromos egyterűben megtalálható a Mercedes-Benz legújabb fejlesztése, az MBUX multimédia rendszer is, amely kiegészült az elektromos hajtáshoz szükséges funkciókkal. Ennek megfelelően már olyan információk is megjeleníthetők a jármű 10 colos középső kijelzőjén, mint például az akkumulátor töltöttsége, a töltés állapota, valamint a naplózott energiafelhasználás.

Az EQV hivatalosan a frankfurti IAA-n mutatkozhat be a nagyközönség előtt, forgalmazása pedig ezt követően indulhat meg, ára egyelőre nem ismert. Ami viszont még érdekessé teheti, hogy a jelenlegi hazai szabályokkal mind az elektromos autókra, mind a 7 üléses modellekre vonatkozó állami támogatást, az 1,5 és a 2,5 milliós összeg is felvehető rá elvileg.

Forrás: King of the Road