A Rivian 2018-ban robbant be az elektromos járművek piacára, mint az (akkor még) telítetlen villanypickup-szegmens egyik első képviselője.

A vállalat azóta több milliárd dolláros finanszírozásra tett szert, épített (illetve megvásárolt és átalakított) egy autógyárat, és most megkezdte az R1T pickup sorozatgyártását.

Beindult a villany-pickup gyártása 1
Beindult a villany-pickup gyártása 2

Beindult a villany-pickup gyártása

Beindult a villany-pickup gyártása

Beindult a villany-pickup gyártása 15
Beindult a villany-pickup gyártása 16
Beindult a villany-pickup gyártása 17
Beindult a villany-pickup gyártása 18
Beindult a villany-pickup gyártása 19
Beindult a villany-pickup gyártása 20
Beindult a villany-pickup gyártása 21
Beindult a villany-pickup gyártása 22
Beindult a villany-pickup gyártása 23
Beindult a villany-pickup gyártása 24
Beindult a villany-pickup gyártása 25
Beindult a villany-pickup gyártása 26
Fotó megosztása:

A cég következő lépésként kimegy a tőzsdére, ahol várhatóan ugyanolyan tárt karokkal fogadják majd, mint annak idején a Teslát.

Az alumíniumból, acélból és szénszálas kompozitokból készülő Rivian R1T bevezető variánsát négy villanymotorral szerelik, ezek összteljesítménye eléri a 800 lóerőt.

Beindult a villany-pickup gyártása 27

Az autó gázlómélysége meghaladja a 90 cm-t, nem retten meg a 100%-os emelkedőktől, szabad hasmagassága akár 356 mm, hála az állítható légrugózásnak, miközben abroncstól függően akár alig több mint 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A most bevezetett alapmodell 500 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. Januárban érkezik a 640 kilométeres, nagy kapacitású változat, és később elképzelhető egy 400 kilométeres belépő verzió bevezetése is. Ha kihasználjuk a maximális vontatási kapacitást (4,9 tonna), ez nagyjából a felére esik vissza.

Beindult a villany-pickup gyártása 28

Praktikum dolgában is jól áll az autó: a platón kívül az orrban, illetve a hátsó ülések mögött, keresztben kialakított alagútban helyezhetünk el rakományt, csomagokat.