A 40ton.net lengyel portál közzétett néhány fotót egy kamionról, amely egyetlen gyártó meglévő modelljére sem hasonlít. A mattfekete nyerges vontató álcázva van, vagyis szándékosan tették “felismerhetetlenné”. Csak a fényszóró és a hűtőrács kandikál ki a fekete borítás alól. Az egyedi járművet Oslo környékén kapták lencsevégre. A fotók tanulsága szerint üzemeltetője és a rendszáma is holland. 

Éppen ezért sokan a legújabb generációs DAF XF-re gyanakodnak, ami egyesek szerint 20-30 centiméterrel nagyobb fülkével és teljesen új dizájnnal készülhet. A nagyobb és tágasabb kabin nem csak fantáziálgatás lehet, ugyanis az Európa Tanács 2020. szeptember 1-jétől engedélyezte az aerodinamikai szempontból kedvezőbb kialakítású fülkék fejlesztését és gyártását a haszonjárműgyártók számára.

Ennek azért van jelentősége, mert így hosszabb vezetőfülkék alkalmazása a jövőben már nem megy a hasznos raktér hosszúságának rovására. Vagyis eltérhetnek a gyártók a 16,50, illetve 18,75 méteres szerelvényhossztól,  de figyelembe kell venniük azt, hogy a pótkocsik rakodási mérete nem változhat és a szerelvény fordulási sugara sem lehet nagyobb 12,50 méternél. 

Az Európai Unió azt várja a szabályozástól, hogy az áramvonalasabb fülkék előtérbe kerülésével 10 százalékkal csökkenhet a teherautók üzemanyag-felhasználása, illetve károsanyag-kibocsátása. Azt nem tudni, hogy valóban a DAX XF-ről van-e szó, de annyi bizonyos, ennél már nem teljesen egyenes homlokfalat alkalmaztak, igaz, az álca miatt nem igazán lehet messzemenő következtetéseket levonni az aerodinamikai jellemzőkről. 

A DAF XF bemutatásának időpontjával kapcsolatban még nem állnak rendelkezésre hivatalos információk, de több mint valószínű, hogy leghamarabb az év második felében kerülhet sor rá, ha sikerül visszaszorítani Európában a pandémiát. 

Szerinted mit rejt az álca?
Egy DAF XF-et
49% (2478)
Ez csak egy Scania lehet.
20% (1038)
Semmit, ez sufni tuning.
31% (1564)
Kövess minket a Facebook-on!