Bővítette portfólióját, így ezentúl haszonjárművek töréstesztjével is foglalkozik az Euro NCAP. Az újautó-minősítő szervezet európai ágazata első ízben 19 ismert tehergépkocsi biztonsági adottságait vizsgálta meg, ám csak 14 produkált értékelhető eredményt – írja a Carscoops.

A balesetmegelőzésre és vezetési segédletekre komoly hangsúlyt fektető értékelés során

  • a legmagasabb, Gold minősítést a Mercedes-Benz Vito és a Volkswagen Transporter kapta,
  • Silver kategóriába a Ford Transit Custom, a Mercedes-Benz Sprinter, az Opel/Vauxhall Vivaro, a Peugeot Expert és a Volkswagen Crafter került,
  • a Citroën Jumper, valamint a Citroën Jumpy, a Fiat Ducato, az Iveco Daily, a Peugeot Boxer és a Toyota ProAce pedig Bronze besorolást kapott.

A Fiat Talentót, az Opel/Vauxhall Movanót, a Nissan NV400-at, valamint a Renault Mastert és a Renault Traficot nem találta kellően biztonságosnak az Euro NCAP. (Az összes részletes értékelés ezen a linken olvasható el.)

Már haszonjárműveket is tesztel az Euro NCAP 1

Az első dolog, ami megdöbbentett, hogy ebben a szegmensben vannak járművek, amik rosszul vannak felszerelve biztonsági rendszerekkel. Amíg számos technológia a személygépkocsikban már alapfelszereltségnek számít, a haszonjárművek esetében csupán opció

– kezdte az összegzést Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára. „A gyártóknak el kell kezdeniük komolyan venni a biztonságot ebben a szegmensben, míg a flotta vásárlóinak ragaszkodniuk kell a biztonsági lehetőségekhez, hogy vezetőik és minden közlekedő számára jobb védelmet biztosítsanak.”

„Szeretnénk elérni, hogy a jól teljesítő biztonsági technológiát alapfelszereltségként lehessen kapni ebben a szegmensben” – tette hozzá.

Már haszonjárműveket is tesztel az Euro NCAP 2

Az Euro NCAP arra is felhívta a figyelmet, hogy miközben egyes országokban szabványosak a biztonsági előírások, másutt opcionálisak. Feltűnt az is a minősítőszervezet számára, hogy

az értékelt modellek némelyike más biztonsági felszereltséget kínál, mint egy másik, gyakorlatilag vele azonos haszonjármű.

Példaképpen felhozta: az automatikus vészfékező rendszer (AEB) a Renault Masterhez opcionálisan rendelhető, az ugyanabban az üzemben gyártott Nissan NV400-hoz azonban egyáltalán nem érhető el.

Forrás: Carscoops
Kép(ek) forrása: Euro NCAP
Kapcsolódó címkék: Euro NCAP haszonjármű NCAP törésteszt