Alig egy hónappal ezelőtt mutatkozott be a 350 kilométeres hatótávot kínáló E-Transit, amit a Ford az észak-amerikai és az európai piacon is forgalmazni fog. Ezek után nem meglepő, hogy a Mercedes-Benz szerdán bejelentette, hogy készül az eSprinter legújabb generációja, amely egy komplett járműcsaláddá alakul. Az egésznek az alapja egy teljesen új platform lesz, amit a Mercedes-Benz “Electric Versatility Platformnak (EVS)” vagyis “Sokoldalú Elektromos Platformnak” hív. Fejlesztésére 350 millió eurót fordít a stuttgarti székhelyű gyártó. 

Az új platform összesen három modulból áll. A front-modul a nagyfeszültségű komponenseket foglalja magában, a középső blokk az akkumulátorokat, a hátsó modul pedig az elektronikusan hajtott hátsó tengelyt. A Mercedes-Benz egyelőre nem árult el részleteket a hajtáslánccal kapcsolatban, de annyit már most is lehet tudni, hogy háromféle akkumulátorcsomaggal (kicsi, közepes és nagy) lesz elérhető az új eSprinter. 

Itt a Mercedes-Benz válasza az E-Transitra 1

“Az új generációs eSprinter jóval több felépítményt tesz lehetővé. Ennek köszönhetően a zéró lokális emissziójú hajtáslánc előnyeit a jövőben még több, egymástól eltérő szegmensekben tevékenykedő ügyfelünk számára tudjuk biztosítani” – hangsúlyozta Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Vans vezetője. 

A tervek szerint az új eSprintert nemcsak Európában, hanem Kanadában és az Egyesült Államokban is forgalmazni fogják, tehát egyértelműen versenytársa lesz a 2022-től piacra kerülő E-Transitnak. A Mercedes-Benz jelenleg az eVitóval, valamint az eSprinterrel tudja kiszolgálni az akkumulátor-technológiás hajtásláncokat preferáló üzemeltetőket.

Ezzel a két modellel a Mercedes-Benz piacvezető szerepet tölt be Európában a könnyű teherbírású haszonjárművek terén, mintegy 30 százalékos piaci részesedéssel. A csillagos márka modellkínálata várhatóan a tisztán elektromos Citannal fog kiegészülni. 

Kövess minket a Facebook-on!
Forrás: Daimler