A Ford Ranger az amerikai vásárlók számára már régóta elérhető, de nemzetközi modell csak 1998-tól lett belőle,  mostanra pedig már nem csak sima munkagép. A Rangernek még mindig vannak kifejezetten munkára gyártott, egyszerűbb változatai, de már ott van a személyautósabb Wildtrak vagy a szélesebb és sportosabb Raptor is.

Alvázas teherautókból nem szokás pályagépet építeni, Thaiföldön viszont mégis megtörtént. Az eredmény pedig egészen hihetetlen lett. Az autó alapjául a Raptor szolgált, de nem sokat tartottak meg az eredetiből.

2,0 literes turbódízele helyett a 3,2-es, öthengeres dízelt kapta meg (több mint 200 lóerővel és a gyári 470 Nm-nél több nyomatékkal), a 10 sebességes automata váltó helyett pedig hatos kézit. A Fox lengéscsillapítók helyére Öhlinsek kerültek és elöl hatdugattyús Wilwood fékek lassítják a furcsa platóst, melynek rakterét lefedték, a végén pedig egy kis szárny segíti ki az alapvetően nem túl szerencsés aerodinamikát.

A Ranger nagyon furcsán mutat a kis kerekeken, de hasonló érdekességet a versenypályán látni mindig megmosolyogtató: