A makócápának semmi köze az alföldi mezővároshoz, de ez nem teszi barátságosabbá. Sőt: a világ egyik legveszélyesebb, leggyorsabban úszó ragadozó cápafajáról van szó. Találóbb név lett volna tehát valami nitrós, széttuningolt sportautónak, de most már nincs mit tenni: egy platós kisteherautót neveztek el róla.

Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 1
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 2

Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás

Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás

Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 17
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 18
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 19
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 20
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 21
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 22
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 23
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 24
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 25
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 26
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 27
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 28
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 29
Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 30
Fotó megosztása:

Mondjuk a Toyota Hilux Mako nem átlagos pickup. Elöl 40, hátul 50 milliméterrel emelték meg a futóművét. Az extrém mintázatú terepabroncsokkal szerelt, 18 colos keréktárcsák mögött túlméretes féktárcsákat és acélfonatos fékvezetékkel szerelt nyergeket találunk.

A gyári lökhárítókat leszerelték, és gyanítjuk, legszívesebben semmit nem szereltek volna a helyükre, hiszen ami nincs, az nem tud fennakadni terepen. Így minimalista ütközőket kapott a Hilux, rajtuk masszív vontatószemekkel. A kerékíveket kiszélesítették, oldalt és hátul olyan fellépőt helyeztek el, amit nem üt oda az ember a sziklához.

Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 31

Annyira komolyan gondolták az offroad képességeket, hogy a vonóhorgot leszerelhetőre tervezték. Az autó hasát masszív fémlemezek óvják az ütésektől. Még az utastér sem maradt változatlan, bár itt beérték a bőrkárpitozással és a vaskos, kis átmérőjű sportkormánnyal. A motorhoz nem nyúltak, de amióta 204 lóerős, 500 Nm-es dízelmotor dörmög az orrban, ez nem is létszükséglet.

Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 32

A Hilux Mako nem olcsó, 30 százalékos felárát azonban várhatóan sokan kifizetik majd. Európában is volna keletje az autónak, de ne tartsd vissza a lélegzeted: a cápa-pickup nem fogja elhagyni Új-Zélandot, ahol a helyi importőr megbízásából készül, kis szériában. Az autó története is vicces egyébként. A forgalmazó annyira bepöccent azon, hogy a Toyota csak halogatja a Dakar-ralin induló versenyautó alapjaira épülő GR Hilux megvalósítását, hogy úgy döntött: építtet magának (és persze ügyfeleinek) egyet. Lám, milyen jó, hogy nem csupa jámbor, türelmes ember dolgozik a Toyotánál…

Ezért jó, ha türelmetlen egy toyotás 33