A felfrissített harmadik generációs Actrosról 2018 őszén hullt le a lepel. A Mercedes-Benz nyerges vontatója külsőre nem sokban változott, technikai értelemben azonban nagyon sokat lépett előre, hiszen elsőként vonultatott fel olyan fejlesztéseket, mint a teljesen digitális műszerfal, vagy a hagyományos visszapillantó tükröt helyettesítő Mirror Cam.  Szintén fontos újdonság volt az önvezetés előszobájának tekinthető Active Drive Assist (ADA), ami nemcsak sávban tartja a járművet, hanem gyorsítja és lassítja is a közlekedési táblák, vagy az aktuális forgalom függvényében. 

Az új Actrosból tehát egy ultramodern, digitális munkaeszköz lett. A felvonultatott fejlesztéseket nem mindenki tudja, vagy szeretné megfizetni, vagyis vannak olyan fuvarozók, akik kicsit egyszerűbb technikára vágynának. A stuttgarti székhelyű cég éppen ezért úgy döntött, hogy elkészít egy fapadosabb verziót Actros F néven, ami a harmadik generációs Actros szolidabb faceliftjének tekinthető. Ezt a modellváltozatot kifejezetten azoknak ajánljak, akik nem szeretnének élni a fent említett digitális és technológiai újításokkal. Olyasmi ez, mint a Citaro és a Conecto közötti különbség, csak ezúttal az Actros kínálaton belül lesz két ellenpont. 

Mi a közös az esztergomi Suzukikban és a Mercedes Actrosban? 1

Az Actros F-ben alapfelszereltség lesz az elektronikus rögzítőfék is.

Az Actros F kívülről nem sokban különbözik a faceliftes harmadik generációs változatoktól, de a szakavatott szemek kiszúrhatják, hogy fényezés nélküli, hagyományos visszapillantó tükrökkel rendelkezik. A nappali menetfény még halogén izzós és a kilincs sincs színre fújva. Amennyire lehet, annyira fapados. Ettől függetlenül a 2018-ban bemutatott és immáron kötelezővé vált vezetéstámogató rendszerek, így az ötödik generációs vészfékasszisztens, valamint a sávtartó asszisztens az Actros F-nél az alapfelszereltség részét képezi. Extraként holttérfigyelő rendszer is rendelhető hozzá, ami figyelmezteti a sofőrt, ha jobbra kanyarodásnál biciklis, vagy gyalogos tűnik fel a holttérben.

Mi a közös az esztergomi Suzukikban és a Mercedes Actrosban? 2

Felhajtható az utasülés, ami tágasabbá varázsolja a fülkét. 

A műszerfal pedig tulajdonképpen, olyan, mint a 2011-es Actrosé. Egy kicsivel kevesebb gomb van rajta. A sebességkijelző és a fordulatszám mérő mechanikus, de a műszeregységben helyet kapott egy színes képernyő a fedélzeti komputernek. A kormánykeréktől jobbra pedig van egy 10 colos színes képernyő, a multimédia rendszer kezelésére. Érdekesség, hogy ez a magyar szem számára is ismerős lehet, hiszen a legtöbb nálunk forgalmazott Suzukiban, de az Esztergomban készülő Vitara és SX4 S-Crossban is ilyen – a Boschtól származó – kijelzőt alkalmaznak. A két digitális képernyő használatát pedig a multikormány teszi egyszerűbbé, hiszen számos funkció egyszerűen, a kormánykerékről kezelhető. 

Mi a közös az esztergomi Suzukikban és a Mercedes Actrosban? 3

Ismerős elem a Vitara/Suzuki S-Cross Sx4 párosból.

Mi a közös az esztergomi Suzukikban és a Mercedes Actrosban? 4

A bemutatott Actros F 1845 LS 4×2 hajtásáról soros elrendezésű, hathengeres, 12.8 literes, Euro VI-os, 449 lóerős, 2200 Nm nyomatékú dízelmotor gondoskodik.

Az Actros F csak balkormányos kivitelben, StreamSpace és 2,5 méter széles BigSpace kabinokkal érhető el. Forgalmazása 2021-ben indul 24 európai országban, valamint egyes EU-n kívüli piacokon. A jövendőbeli vásárlók összesen 17 féle változat közül választhatnak.

Kövess minket a Facebook-on!
Forrás: Daimler
Kép(ek) forrása: Daimler