1972-től kezdték el gyártani a Ford F-sorozatának hatodik generációját. Ezekben a platósokban soros, hathengeres vagy V8-as motorok dolgoznak. A teljesítményük széles skálán mozog, közel 120 lóerőtől a duplájáig is elment. 1977-re ez lett Amerika legkedveltebb pick-upja.

Egy azonban mind közös. Az ódivatú motorok rettenetesen sokat fogyasztanak és nem mindenki nézi ezt jó szemmel.

A fehér-zöld fényezésű Ford F-100-as korának megfelelő állapotban van. Nem kímélték, ezért a platón láthatóak a rakodás nyomai és a karosszéria sem fénylik úgy, mint újonnan. Több helyen felütötte fejét a rozsda. Mégis nekiálltak kicserélni a motorját, méghozzá egy európai dízelre.

A Volkswagen 1,9-es TDI-je került bele, ami hiába csak négyhengeres, nagyjából azonos teljesítményű, mint a korábbi hathengeres. Az autóhoz egyébként egy Toyota 5 sebességes váltóját csatlakoztatták egy adapterrel.

Az eladó elég optimistának tűnik, mert állítása szerint 3 l/100 km-s fogyasztásra is képes ezzel a motorral az F-100-as. Korábban pedig 8 liter körül fogyasztott. Az eladó kevesebb mint 3 millió forintot kér érte.

Meglepő motor került ebbe az amerikai pick-upba 2