Azt gondolhatnánk, a Chevrolet E-10 pickup egy leendő sorozatgyártású elektromos haszonjármű előfutára, de nem: a Chevrolet Bolt hajtásláncából építkező, két villanymotoros teherautó pontosan az, aminek látszik: egy hot rod, hétvégi örömautó – épp csak áram hajtja.

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 1
Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 2

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 10
Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 11
Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 12
Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 13
Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 14
Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 15
Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 16
Fotó megosztása:

A Chevy mérnökei két villanymotort építettek be egy látványos, moduláris hajtási egységbe – kettőt, de akár három is elfért volna benne, mondják, mely esetben a teljesítmény megközelítette volna a 700 lóerőt. A dupla erőforrást megkétszerezett akkucsomag (60-60 kWh kapacitással) és kettő motorvezérlés szolgálja ki, a nyomatékot tradicionális automata váltó viszi át a hátsó kerekekre.

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 17

Az autó 13 másodperc alatt futja a negyed mérföldet, 100 km/órára nagyságrendileg 5 másodperc alatt gyorsul.

A Chevrolet szerint sokan lesznek, akik örömmel alakítják át hobbijárművüket elektromosra, de kevesen, akik lemondanának egy big block V8-as robajáról.

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 18

Egy ehhez hasonló 1962-es C10-es pickup adta az átépítés alapját. Legnagyobb motorja egy 4.6 V8-as volt, 185 lóerővel.

Ezért az autó összetett hanggenerátort kapott, amely ötféle üzemmódban működtethető: ebből kettő a 7,0 literes LS7-es szívómotor hangját utánozza utcai, illetve versenyhangolásban, van egy általános V8-as hang, egy ufósípolás, és a nulla állás, amikor nincs mesterséges hangkibocsátás. A hangerő és a frekvencia minden esetben követi a sebesség, illetve a fordulatszám változását.

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 19

Kérdés, hogy a Chevrolet végül szériamodellben is kívánja-e alkalmazni a többmotoros, osztott akkucsomagos elrendezést, vagy megmarad az alkatrészpiac kiszolgálásánál – egyelőre talán ők maguk sem tudják erre a választ.