Még mindig több ezer hivatásos kamionsofőr hiányzik és a 130 ezer jelenleg aktív sofőr közel fele a következő 5-10 évben nyugdíjba vonulhat, ami tovább nehezítheti az ágazat helyzetét. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) szerint éppen ezért vonzóbbá kell tenni ezt a hivatást.

A szállítási ágazatban egy munkaadónak jelenleg az az egyik legnagyobb versenyelőnye, ha elegendő és jól képzett sofőrje van. Becslések szerint ugyanis hazánkban nagyjából ötezer kamionos hiányzik, de ha a tendencia tovább folytatódik, akkor egyre nehezebben juthatnak el az áruk a boltok polcaira. A fuvarozó cégeknél a munkaerőhiány miatt álló kamionok éves szinten sok milliós veszteséget termelnek.

Néhány évtizeddel ezelőtt sokan még a kötelező katonai szolgálat alatt megszerezhették a hivatásos jogosítványt, ami alapból biztosította az utánpótlás egy részét. Ma már ez nem ennyire automatikus” – hívta fel a figyelmet Dittel Gábor, a NiT Hungary elnöke a Vezesshez eljuttatott közleményben. Hozzátette: a szervezet idén is meghirdeti az ORFK-OBB-vel közösen az “5 tengelyen – biztos kézzel” elnevezésű vetélkedőt, amely egy kamionsofőrök számára szervezett közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai verseny. A győztes idén már nem egymilliót, hanem ennek dupláját viheti haza.

A gépkocsivezetők ügyességét, rátermettségét és kreativitását is próbára tevő országos versenysorozaton a legjobban felkészült, járművét legjobban ismerő és legbiztonságosabban kezelő magyar kamionsofőrt keresik. Az érdeklődők augusztus 11-ig nevezhetnek a versenyre, az online selejtező augusztus 30-án lesz. Az elődöntőket szeptember elején, míg a látványos, közlekedésbiztonsági családi nappal egybekötött döntőt szeptember 28-án tartják a zsámbéki drivingcamp Hungaryn.

Fotó: Szappanos Bálint