A Fiat nemrég bejelentette, hogy megújítja könnyű teherbírású haszonjárművét, a Ducatót. A modell sikeres időszakot tudhat maga mögött. Ötödik éve ugyanis 12 országban számít piacvezetőnek kategóriájában. A Ducato jelenlegi, faceliftes változatát 2014 óta gyártják. Az olaszok megújult furgonja júliustól lesz rendelhető a kereskedésekben és hamarosan hivatalosan is lerántják róla a leplet. Azt ígérik, hogy ez lesz minden idők legjobb Ducatója.

Az újdonság motorkínálata teljes mértékben megújul, de a dízelek nem szorulnak háttérbe, sőt. A modell ugyanis Euro 6d károsanyag-kibocsátási normákat teljesítő, turbófeltöltős, 2,3 literes MultiJet dízelmotorokat kap. A jövendőbeli vásárlók 120, 140, 160 és 180 lóerős blokkok közül választhatnak. A legkisebb motor 350 Nm, a legerősebb pedig 450 Nm nyomatékot tud leadni. A hagyományoknak megfelelően a Ducato továbbra is megvásárolható lesz gázüzemű erőforrással, a motorpalettán ugyanis megtalálható egy 136 lóerős, 350 Nm-res Natural Power blokk is.

A leggyengébb dízelblokk kivételével valamennyi elérhető lesz az új, kilenc sebességes automataváltóval, amellyel háromféle – Normal, Eco és Power – vezetési módot kínál a kormány mögött ülőknek. Valamennyi Ducatónál alapfelszereltség része lesz a stop&start rendszer, de az elektronikusan vezérelt üzemanyag-szivattyúval az eddigieknél még gazdaságosabbá válhatnak a MultiJet motorok.

Az új Ducatóhoz számos vezetésbiztonsági rendszer lesz elérhető. Az előírásoknak megfelelően többek között az automatikus vészfékasszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, valamint a gumiabroncs-figyelő rendszer (TPMS) az alapfelszereltség része lesz. A leendő tulajdonosok ugyanakkor holttérfigyelő, hátsó keresztirányú mozgást figyelő, továbbá közlekedésitábla-felismerő asszisztenst is kérhetnek a 2020-as modellbe. Szintén opciós lesz az esőérzékelős ablaktörlő, valamint az automatikus fényszóró-szabályozás.

Várhatóan megújul a modell műszerfala is, amely 7 colos érintőképernyős multimédia-rendszert kap, amely Apple és Android rendszereken futó telefonokat egyaránt képes lesz kezelni. A navigáció pedig a jármű mérete és súlya szerint programozható lesz, így a sofőrök elkerülhetik azokat az utakat, ahol az általuk vezetett furgonra vonatkozó korlátozások vannak érvényben.

Forrás: Fiat