Különös hirdetés került fel a használt autókat hirdető orosz avito.ru oldalra. A Jenyiszej partján álló, szibériai városban, Krasznojarszkban keres új gazdát egy egész flottányi ZIL teherautó. Ez már így magában is elég érdekes, de a körülmények még rejtélyesebbek.

A ZIL-133GYa típus gyártását 2000-ben befejezték, ezek a példányok pedig 1994-ben készültek. Azóta várták a szebb napokat egy állami raktárba bezárva, mindegyik csak a gyári bejáratáson van túl, 1500 kilométert tettek meg, tehát tökéletesen újak.

A teherautók új abroncsokkal, feltöltött akkumulátorral, vagyis munkára kész állapotban várják a vevőt, a típus érdekessége, hogy ezek a 10 tonnás teherbírású darabok már nem a jó öreg benzines, hatliteres V8-assal készültek, hanem a Kamaztól kapták meg a 740-es szintén V8-as dízel blokkot. A 210 lóerős motorhoz ötsebességes kézi váltó társult,  így a benzinesre jellemző 40-50 literes átlagfogyasztás a 25-30 liter közé esik.

Miért hagyták porosodni ezeket 1994 óta? A kilencvenes évek közepe táján is elavultnak számított a hatvanas évek színvonalát hozó ZIL-130-asra épülő technika, főleg az orosz piacra betörő nyugati konkurenciával szemben, így nem volt nagy kereslet a ZIL típusaira. Igaz, ez csak feltételezés, egy a lehetséges okok közül, annyi biztos, hogy most 3,2 millió forintnyi rubelt kérnek a lassan veterán korba érő gépek darabjáért.

25 év után kerültek elő egy raktárból legendás orosz teherautók 125 év után kerültek elő egy raktárból legendás orosz teherautók 225 év után kerültek elő egy raktárból legendás orosz teherautók 325 év után kerültek elő egy raktárból legendás orosz teherautók 425 év után kerültek elő egy raktárból legendás orosz teherautók 525 év után kerültek elő egy raktárból legendás orosz teherautók 625 év után kerültek elő egy raktárból legendás orosz teherautók 7