A január elején kiadott közlemény szerint egy, a károsanyag-kibocsátás szabályozásáért felelős komponens a vártnál korábban elhasználódhat, ami negatívan befolyásolhatja a levegőbe jutó szennyező anyagok mértékét. Az alkatrész miatt az érintett dízelmotorok nitrogén-oxid (NOx) kibocsátása idővel túllépheti a határértékeket.

A Volvo Group közlése szerint a komponenssel kapcsolatos problémák nincsenek hatással a biztonságra, a jármű, illetve a motor teljesítményére. A probléma kizárólag abból adódik, hogy az alkatrész olyan anyagból készült, mely idő előtt elhasználódhat, vagy elöregedhet. Az újonnan leszállított járműveknél tehát nem áll fenn még ez a probléma. Ugyanakkor azt még nem tudni, hogy pontosan mely dízelmotorokról van szó. Az viszont biztos, hogy  –  az elsősorban buszokba és teherautókba szerelt – erőforrásokat szelektív katalitikus rendszerrel (SCR) gyártották, a kérdéses alkatrész is az SCR-hez köthető.

Volvo Group

A Volvo Group a világ egyik legnagyobb haszonjármű gyártója, mely többek között buszok, teherautók, építőipari munkagépek, hajó- és ipari motorok fejlesztésével és gyártásával foglalkozik. A cégcsoportnak 18 országban van összeszerelő üzeme és jelenleg több mint 100 ezer embert foglalkoztatnak. A Volvo Group összesen 190 országban van jelen termékeivel, 2017-es bevétele elérte a 335 millió svéd koronát.

A kérdéses alkatrésszel kapcsolatban a Volvo Group intézkedési tervet dolgoz ki, melybe a releváns szakhatóságokat is bevonják. Az előzetes becslések szerint a probléma megoldása globálisan 780 millió dollárba, átszámítva 219,4 milliárd forintba kerülhet a haszonjármű gyártónak. A Bloomberg elemzése rávilágított, hogy ez nem rengeti meg alapjaiban a céget, sőt. A részvényesek még így is extra profitra számíthatnak, mivel a Volvo Group eladásai rekordokat döntögetnek.

Nem példa nélküli ez az eset, júliusban ugyanis a Cummins-nak kellett önkéntes visszahívási programot bejelentenie félmillió dízelmotorra. Az amerikai gyártónak ráadásul a Kaliforniai Levegőminőségi Igazgatóság (CARP) vizsgálatai után kellett megtennie a szükséges lépéseket. Kiderült ugyanis, hogy a Cummins egyes dízelmotorjai is túllépték a megengedett károsanyag-kibocsátási határértékeket, ezért 2020-ig 404 millió dollárt kell költenie az utólagos javításokra.