A PC Transport Systems nevét kevesen ismerik, de úgy tűnik, ez nem marad így örökké. Az orosz gyártó olyan elektromos autóbuszt mutatott be, mely kilóg a sorból a maga nemében. A Pioneer 2-es városi autóbusz után egy olyan utánfutót kötöttek, melyen a jármű hajtását szolgáló, 150 kWh teljesítményű akkumulátorcsomag található. Ezzel 150 kilométert tehet meg a busz.

Nem csak az utánfutón van akkumulátor. A 11,7 méter hosszú és 2500 méter széles jármű tetejére is szereltek egy 50 kWh teljesítményű akksipakkot, mely 35 kilométerrel növeli meg a hatótávot. A végeredmény ennek ellenére nem átlagon felüli, hiszen a Pioneer 2-es így is összesen csak 185 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel. A piacon ma már több olyan elektromos autóbusz is van ebben a kategóriában, mely ennél többre képes.

Az utánfutóra szerelt akkumulátorcsomag egyetlen előnye, ha lemerül, akkor azonnal egy másik, immáron teljesen feltöltött akkumulátorcsomaggal rendelkező utánfutóra cserélhető, így az autóbusznak még a töltésre sem kell várnia. A Pioneer 2-es meglehetősen viszontagságos körülmények között, akár + 40 Celsius-fokos kánikulában, vagy maximum -40 Celsius-fokos zimankóban is üzemeltethető. Oroszország esetében erre szükség is van, hiszen a hazánknál 180-szor nagyobb ország, a hatalmas távolságok miatt meglehetősen változatos éghajlattal rendelkezik.

Az autóbusz légkondicionálóját hőszivattyúval is ellátták, de rendelkezésre áll még egy elektromos melegítő is. “A  Pioneer számos innovatív mérnöki és formatervezői ötlet eredményeképpen jött létre. Az üzemeltetők számára energiatakarékossága, az utasoknak pedig a tágas, komfortos utastér miatt lehet vonzó” – jegyezte meg Feliks Vinokur, a PC Transport Systems elnöke. Az autóbusz utastere teljes mértékben alacsony padlós.  Összesen 85 utas szállítására alkalmas, melyből 29 fő ülve élvezheti az utazást.

A Pioneer 2 egyelőre prototípus, így még arról sincsenek hírek, hogy az orosz piacon kívül máshol is forgalmazzák-e majd.

Fotók: www.busnews.com.au

Forrás: King Long