Az online selejtezőn elért eredményeik alapján az elődöntőbe jutott 40 kamionsofőr két szeptemberi hétvégén ülhetett a Mercedes-Benz Actros kormánya mögé, hogy összemérjék tehetségüket az ügyességi feladatokban. Az elődöntőn egy versenyzőnek összesen 25.000 pontot lehetett összegyűjteni, mely 2000 pontos a GKI kérdésekből és a 23.000 pontos gyakorlati feladatsorból állt.

A résztvevőknek a gyakorlati megmérettetésen összesen hét feladatot kellett teljesíteniük 25 perc alatt. Az első feladat kívülről egyszerű tolatásnak tűnt, melyet a feladatok kidolgozásáért felelős csapat szlalomozással és egy pótkocsival tett izgalmassá. A tavalyi év sörnyitós feladatának nagy sikeréből kiindulva idén sem maradhatott ki hasonló: a versenyzőknek egy vízzel teli poharat kellett A pontból B pontba elvinniük lehetőleg kilöttyintés és -borítás nélkül.

Hamarosan kiderül, ki az ország legjobb sofőrje 1

Az idei feladatok többségét a tolatás, mint vezetéstechnikai elem határozta meg: a versenyzőknek egy Schmitz Cargobull félpótkocsival derékszöget bezárva kellett beparkolniuk egy helyre. Ezt követően a megfelelő távolságot kiszámítva úgy kellett megállniuk, hogy az oszlopon lógó zsákot a félpóton elhelyezett papírdobozba pontosan le lehessen engedni. Az utolsó feladatnál egy, a fuvarozás során is több alkalommal előforduló gyakorlatot kellett teljesíteniük: ismételten tolatva, a félpót hátuljára kellett elhelyezni két papírdobozt.

A döntőbe automatikusan bekerültek az elődöntő négy csoportjának első helyezettjei. A további hat versenyző a négy futamban elért legmagasabb pontszámok alapján jutott tovább. Az idei elődöntő legmagasabb pontszáma 21.250 volt, melyet Szalai Gábor ért el. A döntőbe 16.950 pontszámtól lehetett bekerülni. A továbbjutott tíz versenyző listáját a verseny honlapján tekinthetik meg.