A StreetScooter egy 2010-ben alapított, aacheni székhelyű, elektromos haszonjárműveket fejlesztő-gyártó vállalat, amelyet 2014-ben a Deutsche Post egyszerűen felvásárolt, hogy saját maga gyárthasson saját magának villanyos postásautókat.

Az alapmodell a Work, egy végtelenül egyszerű, éppen ezért a nagy autógyártók elektromos kishaszonjárműveinél olcsóbb, fronthajtású, alvázas kisteherautó, de a kocsi ára még így is 40 000 euróról, 13 millió forint környékéről indul, sima platós, 720 kg terhelhetőségű felépítménnyel. A jármű a Schmitz Cargobull-lal közösen készül.

Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 1
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 2

Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van

Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 13
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 14
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 15
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 16
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 17
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 18
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 19
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 20
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 21
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 22
Fotó megosztása:
Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 23

Műszaki adatok: átlagos lítiumakkus technika a fedélzeten

Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 24

Újdonság a hűtő-felépítménnyel szerelt Work. A hűtő saját akkumulátorról üzemel, a hatótávot a hűtés energiaigénye nem csökkenti

A hannoveri újdonság az önálló akkuról dolgozó hűtőkabinnal felszerelt Work mellett az izgalmasabb új modell, a Work XL, ami egy Ford Transit, elektromos meghajtásra alakítva. A kocsi akár 20 köbméteres raktérrel, de alig egy tonna feletti terhelhetőséggel készül, ami a német postának és a DHL-nek nagyon meg is felel a napi postai kiszállítási feladatok ellátásához.

Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 25

76 kWh-s akkuja van, 90 km/h a végsebessége, a hatótávolságról nem adtak pontos adatot, de valahol 350-450 km körül lehet a realitás

Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 26

20 köbméteres raktér, de csak 1150 kg-os terhelhetőség: tipikus csomagszállító jármű

A Deutsche Post jelenleg több mint 7000 StreetScootert használ, ami a korábban futtatott, főleg VW Caddy-kből álló belső égésű motoros kis furgonok után az évi 35 millió futott kilométer mellett 23 000 tonna CO2 kibocsátásától menti meg a Földet.

Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 27

A Work XL műszerfala: Transit, váltókar helyett irányváltó kapcsolóval

Egy sosehallott nevű kis elektromos teherautó, ami mindenütt ott van 28

A kis Work borzasztóan kopogós, de igénytelennek és tartósnak tűnő műszerfala

Anyagilag is megéri elektromos teherautókat használni a Deutsche Post számára: 60-80%-kal kevesebbe kerül villanyautóval egy kilométer, mint dízellel, a karbantartási költségek pedig minimálisak a hagyományos technikához képest.