Egy tesztút Schleswig-Holsteinben az A1-es autópályán Lübeck közelében, egy Hessenben az A5-ös autópályán Frankfurttól délre, és egy harmadik pedig Baden-Württembergben a B462-es országúton épülhet fel.  A projekt célja csökkenteni a hosszútávú árufuvarozásban használt nehéz teherautók szén-dioxid-kibocsátását.

A koncepció megvalósítását a Volkswagen-cégcsoport kutatási részlege vezeti, a német kormány pedig társfinanszírozóként van jelen a projektben. Jövőre, illetve 2020-ban készülhetnek el a villamosított szakaszok, melyeken hibrid és elektromos teherautók állnak forgalomba.

A járműveket a svéd Scania szállítja, mely Svédországban már szerepet vállal hasonló projektben. Első fázisban két különböző hajtáslánccal ellátott, hibrid hajtású teherautót próbálnak ki. Egyiket egyetlen 15 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik fel, míg a másikat több akkumulátorral látják el a nagyobb hatótávolság érdekében. A járművek töltőinfrastruktúráját a svédországi kutatáshoz hasonlóan a Siemens fogja szállítani.

A elektromos-hibrid hajtású teherautók esetén a dízel erőforrás kiegészítő motorként van jelen, így a fosszilis üzemanyag alkalmazásával járó károsanyag-kibocsátás akár 80-90 százaléka megszűnhet. A teherjárművek az áramot felső vezetéken, a fülke mögötti vázra szerelt, pantográf áramszedőn keresztül kapják. A nehéz teherbírású teherautók elektromos hajtása ily módon lehetővé teszi, hogy elektromos áram felhasználásával, illetve hagyományos üzemű járműként is elláthassák fuvarfeladataikat.

A német “elektromos autópálya” kutatásban a legfontosabb területek közé tartozik a megfelelő hajtáslánc-koncepció kidolgozása, az energiagazdálkodás, a hibrid erőátvitel és az akkumulátoröregedés, valamint az új generációs hűtőrendszer elemzése, optimalizálása. A Scania 2012 óta folytat kísérleteket a Siemensszel közösen a pantográffal szerelt teherautók terén.