A világ első, szabadon megvásárolható üzemanyagcellás személyautójának, a Toyota Mirai szedánnak a hajtástechnológiáját felhasználva építették meg azt a kísérleti nyerges vontatót, amely a Los Angeles-i teherkikötőben cipel konténereket és egyéb rakományokat extrém rövid, jellemzően pár száz méteres, egy-két kilométeres távokon.

Ez a fajta igénybevétel a halál a belső égésű motorral hajtott teherjárművek számára – pontosabban a környezet számára, hiszen elindulni, felgyorsulni sokkalta több energiát igényel, mint egyenletesen haladni, itt viszont szinte csak nekilódulásból és megérkezésből áll a napi meló.

Erre igyekszik megoldást találni a Project Portal, amelyről a Vezess többször is beszámolt már. Idén ősszel végre megkezdődtek a technológia éles tesztjei: a több mint 670 lóerős, 1796 Nm forgatónyomatékú villanymotorral hajtott (a gyorsítóképességéről itt írtunk) nyerges vontató 36 tonnát képes elvontatni, hajtásáról a Toyota Mirai megkettőzött üzemanyagcellája gondoskodik.

Az eddig megtett több mint 6500 tesztkilométer tapasztalatai alapján a hidrogén tartályok egyszeri feltöltésével több mint 320 kilométert képes megtenni a jármű – ez nagyjából megfelel egy napnyi használatnak, így nem esik ki a munkából a jármű.