Két Mirait belezett ki a Toyota, és építette át üzemanyagcellájukat egy 12 kWh kapacitású akkumulátorral együtt egy nyerges vontatóba, hogy kiderítsék: jelenlegi fázisában alkalmas-e a fuel cell technológia a nagy igénybevételt jelentő kereskedelmi felhasználásra.

A 670 lóerős, 1796 Nm nyomatékú villanymotorral szerelt teherjármű megengedett legnagyobb össztömege 35,6 tonna, egyetlen feltöltéssel legfeljebb 320 kilométert képes normál rövid távú áruszállítási üzemben megtenni.

A Los Angeles-i teherkikötőnek (és nyilván a világ összes teherkikötőjének) a környezeti terhelése jelentős részben a területen belüli áruszállításra használt, belső égésű motorral szerelt haszonjárműveknek róható fel. A kikötőben 2005-ben indult útjára az a Clean Air akcióterv, amely már eddig is jelentőség mértékben csökkentette a légszennyezés mértékét, és amelynek keretében a Toyota létrehozta Project Portal elnevezésű megvalósíthatósági kísérletét.

Toyota_Project_Portal_Concept_05_CD838134B7BB8CFCEA350F9E290EBCAF9224269A