A Ford áruszállítója, a Transit idén ünnepli 50. születésnapját. Az első jármű 1965. augusztus 9-én gördült le az angliai Langley üzem szerelőszalagjáról és azóta mintegy 8 millió példány készült belőle. Ez akkora mennyiség, hogyha egymás mögé állítanánk az eddig legyártott Transitokat, akkor a sor körülérné a Földet. Ugyancsak beszédes adat, hogy az elmúlt öt évtizedben átlagosan 180 másodpercenként kelt el egy új Transit.
A modell kezdetben egykének számított a furgonok között a Ford európai kínálatában, de mára egy teljes típuscsalád fejlődött ki belőle. A kínálatban egyaránt szerepelt a dobozos áruszállító, a billenőplatós változat, a lakóautó vagy éppen a különleges Cosworth V8-as motorral hajtott Supervan. A Transit modellek olyan műszaki innovációkat honosítottak meg a haszonjárművek terén, mint például az oldalsó tolóajtók, a radiálgumik és a halogén fényszórók.
A Transit egyre növekvő népszerűsége miatt gyorsan felpörgött a gyártás, melynek eredményeképpen az egymilliomodik autó már 1976-ban elkészült. A kisebb méretű Transit Connect (amiből immár több mint 1 millió kelt el) és Transit Courier iránti élénk kereslet miatt a Transit-család összesített darabszáma idén várhatóan eléri majd a 9 milliót.

A négy vadonatúj modellből (Transit, Transit Custom, Transit Connect és Transit Courier) álló kínálat iránt élénk kereslet tapasztalható és ennek köszönhetően a Ford 2015 első negyedévében az európai piac első számú haszonjármű márkájává vált, a vállalat eladásai az elmúlt év azonos időszakához képest 42 százalékkal növekedtek a szegmensben.

A hatodik generációs Transit ma Törökországban (az angliai gyártás nemrég szűnt meg), az Egyesült Államokban és Kínában készül. A vadonatúj, kéttonnás modell a Missouri állambeli Kansas City-ben készül, s ezzel a modell immár hat kontinens 118 piacán jelenik meg.