Több pozitív dolgot is fel tudunk sorolni az orosz Karél Köztársaságban szolgálatot teljesítő mentőautókról. Az egyik, hogy szakképzett, profi orvosok utaznak a járműben – átszámítva évi 1,6 millió forintos fizetésért -, a másik pedig, hogy bárki igénybe veheti a mentőket teljesen ingyen, akkor is, ha nincs biztosítása.
Van azonban egy negatívum is, mégpedig maga a mentőautó, és az állapota. Pörgessétek végig a képeket a fenti galériában, és rájöttök, hogy mennyire szerencsések vagyunk (legalábbis ebben a tekintetben). 
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 1
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 2

A mentő, amiben kőkemény a valóság!

A mentő, amiben kőkemény a valóság! 16
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 17
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 18
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 19
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 20
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 21
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 22
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 23
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 24
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 25
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 26
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 27
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 28
Fotó megosztása:
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 29
A mentő, amiben kőkemény a valóság! 30
Ezek a járművek már a Szovjetunió ideje alatt is szállítottak betegeket, sokszor pedig az idős emberek mondvacsinált okokkal hívják ki őket, egészen egyszerűen azért, mert magányosak. Természetesen ez esetben sem kell egy fillért sem fizetniük. 
A legelső képen egyébként egy UAZ-452 látható, amit az Uljanovszki Autógyár 1966-ban kezdte el gyártani. A Magyar Honvédség is rendszeresítette, főleg híradó, tűzszerész, utász és orvosi alakulatoknál. Azóta is gyakran feltűnik a civil életben, például az önkéntes tűzoltók, erdészek, vadászok, mezőgazdasági munkások közkedvelt járműve.