A fővárosi közlekedési vállalat a megelőzésre is sokat fordít: az újonnan forgalomba helyezett járműveket például nanotechnológiás bevonattal védik, az üvegfelületeket védőfóliával látják el. A közelmúltban kifejlesztett nanotechnológiás bevonattal, illetve az üvegek karcmentes fóliázásával hatékony, láthatatlan és hosszú távon olcsóbb védelem biztosítható a rongálások ellen. Az üvegfelületekre és a belső térelválasztókra tapasztott vékony réteg ugyanis könnyen eltávolítható a BKV szakemberei által a rajta lévő karcokkal együtt.
Az ablakok fóliázása a 2-es metró teljes járműparkján már megtörtént, de a Combino villamosok ablakait is védőréteg borítja. Ez a védelem átlagosan félévente 3,8 millió forintjába kerül a BKV-nak. 2011 óta pedig csak a villamosok védelmére, közel 2 070 000 folyóméternyi fóliát kellett felhasználnia a társaságnak. Egyes járműveket kamerarendszerrel is felszerelték annak érdekében, hogy a járművezető és a forgalmat ellenőrző szakemberek megelőzhessék a balesetvédelmi szempontból kockázatos helyzeteket illetve, hogy tetten érhessék a rongálókat. A rendszer működik, hiszen a BKV Forgalombiztonsági Osztályának adatai szerint 2014. első félévében 109 olyan járműrongálás történt, mely helyszíni rendőri intézkedést vont maga után.


Milliók mennek el a vandálok elleni védekezésre
Milliók mennek el a vandálok elleni védekezésre







