A Kelenföldi buszgarázs múlt szombaton nyílt napot tartott abból az alkalomból, hogy 65 éve adták át a telephely szerelőcsarnokát. A rendezvény olyan volt, mint egy régi, jó hangulatú BKV-s majális a kiállított buszok ajtaján lógó gyerekekkel, a mindent felnyitogató közlekedésrajongókkal, valamint a papírból kihajtogatható modellbuszokkal. A képekre kattintva hatalmas galéria nyílik!
A felújítás során szépen kipucolták a közel 20 éves Ikarus 435-ös DAF motorját
A felújítás során szépen kipucolták a közel 20 éves Ikarus 435-ös DAF motorját

Buszgarázs-túra Kelenföldön

Buszgarázs-túra Kelenföldön

A felújítás során szépen kipucolták a közel 20 éves Ikarus 435-ös DAF motorját
A nemrég felújított Ikarus 405-re olyan sokan voltak kíváncsiak, hogy egész délután sor állt az első ajtó előtt. De nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek is be akartak ülni a vezetőfülkéjébe, hogy egy pillanatig buszsofőrnek képzelhessék magukat
Ki gondolná mennyi kábel van egy busz oldallemeze alatt? Pedig az Ikarus 405 a maga korában egyáltalán nem lógott ki a sorból műszaki fejlettségével
Az Ikarus 405-öst eredetileg Perkins Phaser 135T típusú motorral gyártották, viszont a nemrég felújított példányba Euro-3-as Cummins erőforrás került
A nap folyamán minden egyes autóbusz ajtajára jutott az ajtónyitást manuálisan gyakorló gyermek
Egy BKV-állományban lévő Ikarus 260-as hátsó része. A jármű érdekessége, hogy a hátsó traktust utólag alacsonypadlóssá tették, mely így kicsit emlékeztet az egykori Ikarus 556-os modellre, melyen gyárilag alkalmazták ezt a megoldást
Az egyik felújított buszon egy meglehetősen koros gumit találtunk, melynek oldalát egykoron talán még le is festették.
Az 1/3 részben alacsonypadlóssá tett Ikarus 260-s összes ajtaja teli üveges, mely így egyedülállónak számít Budapesten, hiszen a felújítások során mindig meghagyják a gyári ajtót
Az öko-buszban egy hatalmas terepasztal is megtekinthető volt, mely az Ikarus 280 elejétől a végig betöltötte a teret
Lassan már emlékmű lehetne a kelenföldi üzem kapuja
Buszgarázs-túra Kelenföldön 32
Két nosztalgiabusz: Ikarus 180 csuklós és Ikarus 260 szóló változat. Előbbi majdnem a rendszerváltásig közlekedett Budapesten, utóbbiból pedig még mindig rengeteg fut a főváros útjain (is).
Csak néhány jellemző, ami miatt ez a 260-as nagyon népszerű nosztalgiabusznak számít: ráncajtó, trilex-tárcsa és a '70-es éveket idéző korhű fényezés.
Jól kipucolták a 65 éves szerelőgarázst a nyílt napra hiszen még busz is alig maradt benne
Egy kiszerelt ZF váltó
Egy Ikarus 280-as fekvő motorja, mely akár már múzeumi darab is lehetne, ettől függetlenül még működőképes
A kelenföldi üzemegység újabban a plüss bevonat helyett könyebben tisztítható anyaggal borítja be az üléseket, mely amellett, hogy praktikus még jól is néz ki
A citarósított Ikarus 405-ös. Mennyivel szebben mutatna ez a beltér sárga vagy zöld kapaszkodókkal és kék ülésekkel, de a BKK döntésének köszönhetően most már a buszok utasterében is túlteng a bilikék és a szürke kombinációja
A felújított Ikarus 260-as utastere, mely szinte teljesen megegyezik a korabeli állapotokkal. A jármű sajátossága volt, hogy a gyermekek részére külön leszállásjelző gombot helyeztek el a tervezők a vezetőfülkén, közvetlenül az első ajtóval szemben
Fotó megosztása:

Két nosztalgiabusz: Ikarus 180 csuklós és Ikarus 260 szóló változat. Előbbi majdnem a rendszerváltásig közlekedett Budapesten, utóbbiból pedig még mindig rengeteg fut a főváros útjain (is).

Két nosztalgiabusz: Ikarus 180 csuklós és Ikarus 260 szóló változat. Előbbi majdnem a rendszerváltásig közlekedett Budapesten, utóbbiból pedig még mindig rengeteg fut a főváros útjain (is).

A látogatók nemcsak a kiállított buszokat tekinthették meg, hanem akár utazhattak is velük: egy korhű állapotban felújított Ikarus 260-as, valamint egy Ikarus 180-as szállította menetrendszerűen az utasokat a Kelenföldi autóbuszgarázs környékén. Aki viszont látni szerette volna a kelenföldi üzemegységben készülő új Ikarus V127-est, annak bizony csalódnia kellett, hiszen a járművet úgy elrejtették a telepen, hogy azt képtelenség volt kiszűrni a többi busz közül.
Ki gondolná mennyi kábel van egy busz oldallemeze alatt? Pedig az Ikarus 405 a maga korában egyáltalán nem lógott ki a sorból műszaki fejlettségével

Ki gondolná mennyi kábel van egy busz oldallemeze alatt? Pedig az Ikarus 405 a maga korában egyáltalán nem lógott ki a sorból műszaki fejlettségével

A kipucolt jubiláló szerelőcsarnokban félóránként indultak az idegenvezetések, melynek során nemcsak a szerelőcsarnok működésébe, hanem a kiszerelt és felújításra váró motorok világába kóstolhattak be a látogatók. Könnyen előfordulhat, hogy a nyílt napon részt vett az eljövendő idők Vitézy Dávidja is.

Fotók: Aranyi Péter, Huber Márton