Brazília volt az utolsó ország, ahol még gyártották a Volkswagen Transporter Type 2 kisbuszokat, a modell azonban nem tudta teljesíteni a 2014-ben életbe lépő új műszaki – többek közt a légzsákokra vonatkozó – előírásokat, így tavaly, december 31-én megszűnt a T2-esek gyártása. 
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 1
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 2

Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya

Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya

Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 10
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 11
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 12
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 13
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 14
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 15
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 16
Fotó megosztása:
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 17
Sao Bernardo do Campóban december 19-20-án készült el az 1200. darab a Kombi Last Edition névre keresztelt szériából, ezt azonban nem értékesítették, hanem amint elkészült egyenesen Németországba, a Volkswagen hannoveri múzeumába szállították. Íme pár kép az autóról, amint felkerült a trélerre.
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 18
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 19
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 20
A több évtizedes konstrukció még népszerű volt a piacon, a Volkswagen is rámutatott, hogy a híres modell gyártása csak a jogszabályi környezet változása miatt szűnik meg. Az új feltételeknek csak hatalmas anyagi ráfordítás árán lehetett volna megfelelni, annyit meg nem ért a mikrobusz.
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 21
A T2-es nagyon sikeres és népszerű volt Brazíliában, attól függetlenül, hogy nem volt túl olcsó. Legutolsó ára 85 000 Brazil real (8,4 millió forint), ennek ellenére vitték, mint a cukrot. A dél-amerikai üzem megnyitása óta összesen 1,12 millió kisbusz talált gazdára.
Múzeumban a klasszikus kisbusz utolsó példánya 22
Brazíliában 1957 óta gyártották a T2-eseket, amelyek az alkalmazottak kedvencei voltak. “Nagyon szeretjük ezt a járművet, szerelmi kötelékről van szó” – mondta Ayrton de Souza, az üzem alkalmazottja, aki 28 éve dolgozik a Sao Bernardo do Campó-i gyárban.