Buszok helyett lassan lóval járunk 2 Az áprilisi számok sem mutattak mást, ám összességében mégis meglepő, hogy az első félévben a 2011-eshez képest 110 %-os eredményt ért el a nehéz haszonjárművek piaca Magyarországon. Ez a növekedés méginkább szembetűnő, ha a 2010-es, azonos időszakban elért eredményekhez viszonyítunk, ami 230 %-os teljesítményt mutat. További jelentős javulás mutatkozik havi szinten is: ez júniusra nézve, 2011-hez viszonyítva 61 %-os emelkedés, 2010-zel összevetve azonban már 182 %-os különbség. Összességében két év alatt 919 darabról 2115-re sikerült feltornázni a féléves számokat, miközben csak júniusban a 2010-es eladások több mint felét sikerült értékesíteni, egészen pontosan 501 darab nehézgépjárművet.

A kisebb haszonjárműveknél is növekedés tapasztalható, ám közel sem ilyen jelentős mértékű. 2011 első féléviéhez képest 12 %, 2010-hez képest pedig 40 %-os a különbség. Nem így az autóbuszoknál, melyekből 2010 első félévében 94 darab kelt el, tavaly 83, idén azonban csak 28 új személyszállító haszonjárműre tartott igényt a magyar személyszállító piac. 2010-ben csak júniusban 21 autóbuszt értékesítettek, ám idén júniusban ez a szám 76 %-os visszaeséssel 5-re csökkent.

Eközben az ACAE szakmai szövetség adatai szerint májusban, Európa szerte 146 000 haszonjárművet vásároltak, ami az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest 17,8 %-os visszaesés. Ezzel 2009 óta idén volt a legnagyobb mértékű a haszonjármű-eladások csökkenése.

Forrás MGE, MTI