Ezidáig az alapfelszereltség részét képező egylencsés, recézett üvegű, H7-es, bilux izzós egység volt a legjellemzőbb fényszóró a Scania kamionokon, ami helyett opcióként rendelhető volt kétlencsés, tisztaüveges, xenon lámpa is, ahol a távolsági fényt külön H7-es izzópár szolgáltatta. Mindezt kiegészíthette egy ködlámpa és egy négyledes, nappali menetfény is. Nem volt tehát mód extra távolsági fényeket, ködlámpát és nappali menetfényt egyidejűleg a Scaniák lökhárítójába szerelni, mivel csupán két hely volt a kis kerek egységeknek, ami miatt valamelyik funkció mindig kiszorult onnan.

A kétlencsés xenon-H7 fényszóró ködlámpával és irányjelzőbe integrált LED-es, nappali menetfénnyel. Marad hely a kiegészítő távolsági fénynek.

A Scania azonban átszervezte a rendszert, hogy egy huszárvágással megoldja a problémát. A meglévő xenon fényszóró mellé szerelt helyzet- és irányjelző párost kiegészítette nyolcledes nappali menetfénnyel, így felszabadítva egy helyet a lökhárítóban, ahova már bekerülhetett a plusz távolsági fény is. Igen ám, de a H4-es változat másfajta irányjelzővel készül, amihez nem passzol az új LED-es modul.

A H7-es Scania éjszaka, szemből.

Így hát három út maradt a Scania mérnökei előtt: vagy készítenek egy nappali menetfényes irányjelzőt a H4-es lámpához is, vagy csak a xenonhoz biztosítják a kiegészítő távfényt, esetleg a xenon egység helyére is H7-es izzót építenek.Végül ez utóbbi mellett döntöttek, ráadásul a távolsági fényszóró izzóját H7-esről H1-esre cserélték. Ám ekkor jött a szokásos, Scaniás svédcsavar.

A hagyományos H4-es fényszóró ködlámpával és LED-es, nappali menetfénnyel.

Minden átlagos gyártó kidobta volna H4-es fényszóróit, hiszen a H7-es tökéletesen pótolja azt. De a Scaniánál inkább megtartották a régi, jól bevált lámpákat is, hátha valaki nem ragaszkodik a kiegészítő fényszóróhoz, vagy a nappali menetfényhez, ám mégis költséghatékony, valamint komfortos megoldásra vágyik. De miért lenne komfortos egy hagyományos H4-es izzó? Vegyük sorra a különböző fényszórók fényének képeit!
 

A H4-es tompított fényszórója a leggyengébb.

A H4-es tompított fényszórója a leggyengébb.


 

A H4-es távolsági fénye világítja be a leghosszabb területet, ami különösen előnyös hosszú autópályameneteknél.

A H4-es távolsági fénye világítja be a leghosszabb területet, ami különösen előnyös hosszú autópályameneteknél.


 

A xenon tompítottja világítja be a legszélesebb területet, ami ráadásul kellően hosszú is, így a legtöbb vezetési helyzetben ideális választás. A xenon a hagyományos izzókénál jóval hosszabb élettartammal rendelkezik.

A xenon tompítottja világítja be a legszélesebb területet, ami ráadásul kellően hosszú is, így a legtöbb vezetési helyzetben ideális választás. A xenon a hagyományos izzókénál jóval hosszabb élettartammal rendelkezik.


 

A xenon H7-es távolsági fénye középúton jár a fénycsóva szélességét és hosszúságát illetően.

A xenon H7-es távolsági fénye középúton jár a fénycsóva szélességét és hosszúságát illetően.


 

A H7-es tompított izzó szélesebb fényt ad, mint a H4-es.

A H7-es tompított izzó szélesebb fényt ad, mint a H4-es.


 

A H7-es távolsági fényét egy H1-es izzó adja, ám a H7-es ilyenkor is tovább világít, ezzel a legrövidebb, de egyben a leghomogénebb fényt vetítve a kamion elé.

A H7-es távolsági fényét egy H1-es izzó adja, ám a H7-es ilyenkor is tovább világít, ezzel a legrövidebb, de egyben a leghomogénebb fényt vetítve a kamion elé.


Mostantól tehát rendelhetők H4-ködlámpa-nappali menetfény, H7-ködlámpa-nappali menetfény-kiegészítő távolsági fény, valamint xenon-ködlámpa-nappali menetfény-kiegészítő távolsági fény kialakításban is Scania kamionok, a jávorszarvasok legnagyobb örömére.