A BKV-nál kedvelik a Merciket. Ezúttal egy sokmilliós, ezüstszínű jószágot próbálgatnak. Ha szerencséje van, Ön is mehet vele egy kört.

Péntek óta egy négyajtós, alacsonypadlós változatú Mercedes Citaro busz rója a budapesti utakat. A 7-es busz vonalán közlekedő járgányt egy teljes hétig próbálgathatják a BKV sofőrjei, utasai.

Ismerkedés
Ismerkedés

Mercedest minden budapestinek!

Mercedest minden budapestinek!

Ismerkedés
Üzenet
Görbe tükör
Még tiszta és jó szagú
A kávészünet látványossága lett a busz
Tiltott termékek
A 7-es vonalán jár majd
Négy botos és egy fényképező ember
Ezzel nyílik
Cseppet sem büdös
Nyomjaaad!
Négy másodperc mozdulatlanság és záródnak az ajtók
Euro5
Itt is látszik, hogy zöld
Itt dől be a hideg
Ők már megnyomták a gombot
37 ülő- és 110 állóhely
Próbálja ki Ön is!
Vak és rokkantbarát jármű
Ide megy majd haza
Itt is lehet jelezni
Ilyen is kell bele, hogy környezetkímélő legyen
Opciós Metro-dizájn
Nagyon hosszú
Feljáró a kerekesszékeknek
Katapultülés
Fordított hetes
45-48 litert fogyaszt városban
A rámpát a sofőrnek kell lehajtania
220 kW-os dízelmotor
A gázolajfogyasztás 3-5 százalékát eszi a varázsszerből
Könnyen áttekinthető munkahely
Kvarcjáték
Csillagos kormány
Hiányzik az utastájékoztató rendszer
Száguldás
Csinos hernyó
Mercit minden budapestinek!
Indulás-érkezés
Sorakozó
Euro5-ös motor rossz társaságban
Senkitől nem kérnek bérletet
Kellemes utastér, még firkák nélkül
Az Ön véleményére is kíváncsiak
Társalgó a busz hátuljában
Zöldségesrekesz az ülés mellett
Fotó megosztása:
Próbálja ki Ön is!

Próbálja ki Ön is!

Próbálja ki Ön is!


Az üzemeltetési, vezetési tapasztalatok begyűjtése után sajnos a buszt visszaadják a Mercedesnek, ahol egy alapos átvizsgálás után más európai városban gyűjt majd magának rajongókat.

Sikerbusz

A Citaro sikerbusz, 2007 óta húszezer darabot sikerült már eladni belőle. Többféle hosszúságú kivitelben is rendelhető, egészen a húszméteres méretig. A második ajtónál rokkantrámpa várja az erre rászorulókat, amelyet a vezetőnek kell előcsalogatnia a padlóból.

Csináld magad

Senkitől nem kérnek bérletet

Senkitől nem kérnek bérletet

Senkitől nem kérnek bérletet


Harmadik, negyedik ajtaja a sofőrtől függetlenül nyílik. A vezető csak lehetővé teszi az ajtónyitást, de a munka az utasokra hárul, nekik kell nyomkodni a gombokat. Ha nincs mozgás, akkor az ajtó négy másodperc múlva záródik. Nem ördöngösség – néhány vidéki városban már hozzá is szoktak az utasok – és cserébe a légkondicionáló nem az utcát hűti.  

Nagy erős, kis füst

220 kW-os Euro5-ös károsanyag-kibocsátású motor húzza-vonja a városi forgalomban dolgozó csuklós buszt. Bár a CO2-kibocsátást kiáltották ki az emberiség legfőbb ellenségének, azért a szénhidrogének sem számítanak barátnak. A Mercedes igen szépen szerepel ebben a versenyszámban, az átlagos 0,4 g/kWh helyett 0,21 grammot ereget a levegőbe a kipufogója.

Hiányzó apróságok

Ismerkedés

Ismerkedés

Ismerkedés


Utastájékoztató rendszert az ingyenjáraton hiába is keresnénk, egy hétre nincs értelme beszerelni a sokmilliós próbabuszba. Szintén nem találni a vészcsengőt sem a Mercedesen. De mint kiderült, ez a 2001/85-ös szabvány szerint nem is kötelező azokon a járműveken, ahol a vezető egy légtérben van az utasokkal.   

Ha látta, vagy utazott már a cifra Mercibuszon, vagy csak elmondaná véleményét, akkor az ugyfelszolgalat@bkv.hu címre írjon elektronikus levelet.