Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra

Használt autó: egy Alfa Romeo 147, amely nagyon sokba lett

Kollégánk megvett egy gondosan átvizsgáltatott, komoly kiadásokkal rendbe hozott autót, amely egy Alfa-bajból fakadóan elvitte még 466 995 forintját. Tanulságos történet következik.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra

 
Használt autó: Alfa Romeo 147 (937)
Mi ez? 2001 és 2010 között forgalmazott, 3 vagy 5 ajtós kompakt modell, a 2001-es Év Autója. Ferdehátú verzió a 156-os Alfa műszaki alapjaira, 937 gyári kódjellel, 100-250 lóerős motorokkal.
Melyik motor jó bele? Benzinesből marad a két 1,6 literes. Ha zömmel nyílt úton használod és barátod a nívópálca, akkor a 150 lóerős TS is. A legmegbízhatóbbak az 1,9 literes dízelek, elsősorban hengerenként két szeleppel, 100-115-120 lóerővel.
Mennyibe kerül?
A siralomvölgyben 250-350 ezres autók is akadnak, a középmezőny ára 600-900 ezer Ft, a legfiatalabb autók 1,1-1,4 millió Ft körül szórnak, messze az utód Giulietta nyitóárai alatt.
Mi van helyette? A3-as Audi és Volvo C30 kedvezőbb fenntartási költségekkel, E87-es 1-es BMW hasonló szervizkiadásokkal, esetleg hátul hajtó CL203-as Mercedes-Benz Sportcoupé. Távolabbról nézve alternatíva lehet egy vagány Mazda2.

Operatőr-vágó kollégánk, aki jó ideig segített bennünket az Értékbecslő elkészítésében, bő egy éve nagyot lépett felfelé és a szívódízel Citroën Saxót lecserélte egy 150 lóerős, Németországból használtan behozott Alfa 147-re, nagyjából 220 000 kilométerrel, igen szép belső állapotban. Tudta, hogy van benne kockázat, azt nem, hogy ekkora, de a vége az, hogy örül a 147-es Alfának. Csak közte sok minden történt.

Modelltörténet: 10 évig futott a 937

937-ként ismerhetitek a 147-es Alfa Romeót, amely egyetlen ponttal előzte meg a Ford Mondeót a 2001-es Év Autója szavazáson. Ennél szorosabb befutó csak a 2019-es voksoláskor volt, amikor az Alpine A110 és a Jaguar I-Pace közül pontegyenlőség után, több első helyével nyert a Jaguar. Ha a döntnökök tudják, hogy a 147-nek 5-ből 3 csillaggal kell elkullognia az EuroNCAP-töréstesztről és úgy néz majd ki, mint egy megázott cipősdoboz, talán másképp döntenek.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 1

Elöl kettős keresztlengőkaros a 156-ból átvett kerékfelfüggesztés. Az alsó lengőkarok cseréje jóval többe került a tulajnak,mint a felsőké. Az alsók alkatrészára 26 300 Ft volt oldalanként, a felsőké 10 900 Ft. A csere munkadíja alul 16 000, felül 22 000 Ft a két oldalra a számla alapján

Két modellfrissítése volt, a nagyobbik 2004 végén, aztán 2006-ban egy kisebb váltás jött önzáró differenciálművel a Q2-modellekben, mindhárom szériáról találtok fotókat a képgalériában. A cikkben szereplő autó a középsőbe tartozik, máig emlékszem a nemzetközi sajtóbemutatójára, mert olyan nyomorult útvonalat sikerült kijelölni a teszthez, amiben nem voltak tempós kanyarok, pedig a 147 épp kanyargós országúton mutatja meg valódi nagyságát. A típus elvileg 651 823 példány legyártása után adta át helyét a Giuliettának 2010-ben.

Milyen autó a használt 147-es Alfa?

2005-től 4223 mm a karosszéria hossza, 1729 mm a szélessége és 1442 mm a magassága a legtöbb motorral, a kétliteres benzineseké viszont csak 1421 mm. A tengelytáv 2546 mm. Hátul nincs sok hely, ahogy az Alfa 156-ban sem, amely gyakorlatilag a 147 limuzin és kombi testvére, csak a 156-ost az Alfa ügyesen a középkategóriába pozicionálta, ahol szép belső terével, többféle V6-os motorjával meg is állta a helyét. A rokonságba tartozik az Alfa GT, amely a 147-nél kiforrottabb, jobb minőségű autó, csak lehetőleg kerüljétek el belőle a 2,0 JTS-t és az 1,75 literes 1,8 Twin Sparkot.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 2

Nem öregedett csúnyán a 2005-ös autó belső tere, a világos utastér ma is vonzó, az üléskárpitok szépek 237 000 km-rel

292-1042 literes a csomagtartó, ami a kategóriában megszokott méretek alatt van, cserébe a 147 utasterének anyagai, az ajtóborítás kidolgozása, az üléskárpitok anyaga jóval meghaladja a korabeli kompakt autók átlagát.

Ma is jó ránézni a műszerekre, a mesteri dizájn hatására az óracsoport menőbbnek hat, mint a 2+2 órás műszerezettségből következnék. A mutatók 6 óránál szunnyadnak, mint a speedmotorokon és itt a számlap is fehér. Az igényes részletek közé tartozik a középen hátravezetett levegő a hátsó utasoknak. Sajnos az üléshelyzet magas embereknek nem az igazi, rövid lábbal jobban fekszik a 147-es.

Szomorújáték, két felvonásban

A cikkhez lefotózott háromajtós tipikusan olyan autó, amit nem szabad eladni, de az újabb és újabb kiadások mégis eljuttatták odáig a tulajt, hogy inkább lemond az egészről, csak legyen egy autója, ami nem kér a 650 ezres vételár és 400 ezres forintos első invesztíció után újabb és újabb százezreket.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 3

2005-től 4223 mm a karosszéria hossza, 1729 mm a szélessége és 1442 mm a magassága a legtöbb motorral, a kétliteres benzineseké viszont csak 1421 mm

Történt ugyanis, hogy gondos állapotfelmérést követően megvásárolta a Németországból behozott autót, elvitte vezérléscserére, vett rá négy új téli gumit, cseréltetett laposszíj-készletet termosztátot, hátsó kerékagycsapágyakat, vezérlést és vízpumpát. Vett pótkulcsot, újjávarázsoltatta az első futóművet, kicseréltetve az alsó és a felső lengőkarokat a stabilizátorszilentekkel együtt.

394 705 Ft: az első nagyszerviz

Csak az első futóműre 150 000 Ft ment rá, a vezérléskészlet cseréje vízpumpával, hűtőfolyadékkal, munkadíjjal 110 000 forintos tétel volt. A négy kis gyújtógyertya 29 100, a négy nagy gyertya 12 600 Ft kerekítve, cseréjük még 6600 Ft. Szükség volt szelepfedél-tömítésre, elöl teljes féktárcsa- és fékbetétcserére, friss motorolajra, szűrőkre, miegymásra.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 4

Vannak igényei: a négy kis gyújtógyertya ára 29 100, a négy nagyé 12 600 Ft-ra rúgott az ikergyertyás motorban, cseréjük még 6600 Ft volt. De ez a GD1-es Honda Jazzen sem öt forint

394 705 Ft lett a végösszeg, nem márkaszervizben, egy olasz autókra és Alfákra szakosodott budapesti cégnél. Aki tényleg rendbe hozatja a használtan megvett autót és nem G Astrában gondolkodik, más autókra is rákölti majdnem ugyanezt, ebben alig van Alfa-faktor.

Különben is, gondolta a tulaj, most minden rendben van az autón, nem sokkal lépett túl az egymilliós keretösszegén és végre örülhet egy igazán szép, jó, élvezetes kocsinak, amiben hideget fúj a légkondi, nem kopog a futómű, erős a motor, jól megy és öröm a vezetése.

Megszolgálta ő ezt a szívódízel Citroën Saxóban töltött évekkel. Annak az üzemeltetési költségei a fehér izzásig hevítik bármely ételfutár szívét, de egy 147-es Alfa, abból is a benzines csúcsmodell, mégiscsak más világ.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 5

Ma is jó ránézni a műszerekre, a mesteri dizájn hatására az óracsoport menőbbnek hat, mint a 2+2 órás műszerezettségből következnék

Második kör: 469 995 Ft

De még mennyire. A tankoláshoz és sporadikus olajszint-ellenőrzéshez szokott gazda öröme nem tartott sokig a világos belső terű 147-ben. A 2.0 Twin Spark ugyanis megzabálta a frissen lecserélt Selenia-olajat, amire rutinos alfások persze számítanak, de a 147-novíciusnak keserű tapasztalat volt. Most jött el a szervizből, hová lett a motorolaj?

Olaj híján besült a motor és jött a sornégyes feltámasztása részleges motorfelújítással. A főtengely 138 000, a motor szét- és összeszerelése a főtengelycsapágyak cseréjével 67 000, a gyűrűgarnitúra 75 600, a hengerfej le-felszerelése 50 000, a 4×4 db szelepszárszimering 7700, cseréjük 37 600 forintjába kerül az autó tulajdonosának. Ehhez jött még az újabb szelepfedél-tömítés 11 000, a hengerfejtömítés 12 700, az első és a hátsó főtengelyszimering 3100 és 15 800 forintért.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 6

Olaj híján besült a motor a friss vezérlés- és olajcsere után. A 2.0 Twin Spark megzabálta a frissen lecserélt Selenia-olajat, amire rutinos alfások számítanak, de a 147-novíciusnak keserű tapasztalat volt

Újabb 30 ezerből kapott a motor 5,5 liter 10W60-as motorolajat, ami a gyári előírás, persze Selenia, ezen ne múljon. A tulajnak külön számolt a szerviz dugattyúgyűrű-befűzést, ott a fagyálló meg még kis ez, kis az és a végén 469 995 forint állt a számlán a 650 000 forintért megvett és az olaj megzabálása előtt még 400 ezerért karbantartott autóra.

Megtartsa? Adja el?

Biztosan van, aki ismeretségei révén, sok személyes utánajárással, saját idejét nem kímélve, a számláról lemondva stb. ezt kevesebb pénzből ki tudja hozni, de az emberek zöme bemegy az utcáról, nem ért az autószereléshez, nem veszi észre, hol foghatott volna kevésbé vastagon a ceruza.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 7

Kollégánk 650 ezer forintért vette az autót, ráköltött 394 ezret plusz a négy új gumi árát, hogy jó legyen. Utána jött a motorfelújítás, majdnem félmillióért. Nagyon sűrűn kell ellenőrizni az olajszintet a 2.0 TS benzinesekben

A tulaj a használhatatlan motorral patthelyzetben van, mert működésképtelenül csak nagyon szűk körnek lehet használt autót eladni, utána viszont a hibafeltárás és a megkezdett javítás hozza lépéskényszerbe. Vagy végigviszi és kifizeti, vagy van egy kuka motorja ládába tett hengerfejjel, egy majdnem eladhatatlan autóban új első futóművön, új fékekkel, új szűrőkkel stb.

Ezek embert próbáló hetek-hónapok voltak a használt 147-es Alfával. Végül az 1,5 millió forintban lévő autó nem cserélt gazdát 650 ezer Ft körül, mert sokkal többet az időközben kigyulladó hibalámpával nehéz lenne kihozni a 230 000 kilométert futott autóból.

Amikor jó, akkor nagyon jó az Alfa 147

Amikor az autó működik, gazdája megy vele egy jót, szétnéz a gyönyörű belső térben, telnek az órák a nemes szövetülésekben, meleg az olaj, a Twin Spark üvölt, 150 lóerőnél többet mutat és 7000-nél váltva övé a világ, akkor rájön, hogy kell ez az autó.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 9

Bántóan nagy körön fordul, de kiváló az útfekvése és a kormányzása is. Ez a 2006-2010 közötti modell, abból is egy Q2 önzáró első differenciálművel

Bármennyi reményt pukkaszt is szerte, van mit szeretni a használt 147-es Alfákban, pláne ebben a szépen összeállított, erős motorú autóban. Fordulóköre botrányosan nagy, de az úttartás bombajó és ma is azt érezni, hogy az Alfa 156 és 147 alatt az adott kor legjobban hangolt elsőkerekes futóműveinek egyike van.

Gázelvétellel szűkíthetsz az íven, ha megtolná az orrát, az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros kerékfelfüggesztés a közvetlen kormányzással olyan élményt ad, mint hasonló pénzért csak az első generációs Ford Focus. A váltásérzet levesz az örömből, mert a határolás nem elég egzakt és a rövid áttételezés miatt autópályán a fogyasztás is jelentős.

Motorok: inkább dízelt

Városi autóként a 105 lóerős 1,6-os szenved talán a legkevésbé. Ennek előnye a 120 lóerős 1,6 Twin Sparkhoz képest, hogy nincs benne vezérlésmódosító, így az nem is tud elromlani. Cserébe enerváltabb. 120 lóerővel sem rakéta az 1,6 TS, de több benne az élet. Az alapverzió 11,3 mp-ével szemben 10,6 s alatt gyorsul 100-ra a végsebessége 185 helyett 195 km/óra.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 10

Ne a dízeltől féljetek, az Alfa 147-hez az 1,9 JTD-k 100-150 lóerővel stabil, jó konstrukciók. Kereken 20 kg-mal könnyebbek a háromajtós használt 147-s Alfák az ötajtósoknál

Városi forgalomra nagyon nem való a 2.0 Twin Spark. Az AR32310 motorkódú négyhengeres egy szabad útra konstruált motor, közepes fordulatszámtól van rendes kenése. Városi tötymörgés közben, kis fordulaton nem szállít rendesen kenőanyagot az olajszivattyúja. Ha sok a rövid út, amikor az Alfáját szerető ember nem tapossa és húzatja ki hidegen a motort, az elégtelen olajozásból fakadó kopások miatt a motor elkezd csúnyán olajat fogyasztani, amire a többi benzines is hajlamos, csak a 2.0 TS fokozottan.

Motorváltozatok és átlagfogyasztásuk

147 1,6 Eco (105 LE) – 8,58

147 1,6 TS (120 LE) – 8,61

2,0 TS (150 LE) – 9,42

3,2 GTA (250 LE) – 12,26

1,9 JTD 8V 100-115 LE – 6,19

1,9 JTD 16V 140/150 LE – 6,34

Liter/100 km-ben. Forrás: Spritmonitor.de.

Érdekes, hogy a legerősebb dízel, a 150 lóerős JTD 16V legyorsulja a 150 lóerős benzinest 9,3 vs. 8,8 másodperces idejével. Végsebességük egyformán 208 km/óra. A 110 lóerős 1,9 JTD 11,8, a 115 lóerős 10,0 mp alatt képes állórajttal 100-ra gyorsulni, 183, illetve 191 km/óra a végsebességük a gyári adatok szerint.

Vonzó a használt Alfa 147-ben a 60 literes tank, amivel a dízelek 900-1000 kilométert is elfutnak, a benzinesekben ez 450-750 km-re elég a motortól és a jobb lábatok nehézségétől függően. A típus előnye még a kortárs kompakt autókhoz képest átlagon felüli felszereltség.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 11

Csak 292-1042 literes a csomagtartó, de 60 literes a tankja. Ez a 2004-ig gyártott, első széria. Motortól és ajtószámtól függően 1190 és 1310 kg között szór az önsúlyuk, a 937-es Alfák maximális terhelhetősége egységesen 520 kg

Karbantartás: szereti az olajat

5W30-as és 10W40-es viszkozitású motorolajak szerepelnek a gépkönyvben az 1,6-os motorokhoz. Mi az előbbit javasoljuk ACEA A1-A5 specifikációban, amely megfelel a FIAT 9.55535-M1 szabványnak. A dízelekre 5W40-es viszkozitású, az ACEA B3 normát túlteljesítő olaj a gyári előírás a használt Alfa 147-hez.

A 2,0 TS a jó drága 10W60-ast szereti a gyári kézikönyv szerint, az ajánlás itt a Selenia Racing volt. Egyformán 4,4 liter az olajtöltet szűrővel együtt, a 16 szelepes dízelekhez 4,5 liter.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 12

Tényleg 10W60-as viszkozitású Selenia Racing a gyári olajelőírás a 2,0 Twin Sparkhoz

A sebességváltóba a gépkönyvben, legalábbis a 2005 utáni modellekhez, 75W-80 EP kenőanyagot ír elő a gyártó. A Selespeed elektrohidraulikus munkahengerébe ATF Dexron III típusú kenőanyag az előírás. Mindegyik sebességváltó-differenciálmű egységbe 2,01 liter váltófolyadék kell, egyedül a 16 szelepes dízelek töltete több egy kicsit, 2,1 liter.

Vezérműszíjas az összes négyhengeres motor, eltérő csereintervallumokkal. A benzineseken a gyári vezérműszíj egyes autókban a csereperióduson belül elszakadt. Inkább cseréltessétek 60 000 kilométerenként vagy 4-5 évente, mintsem baj legyen vele.

Hibalehetőségek Alfa 147 (937A-B)

Minél későbbi 147-es Alfát vesztek, annál jobb lehet a kiindulási alap. Ha a 2004-es modellfrissítés előtti, 300-500 ezres árkategóriából választotok, nézzetek meg nagyon sok autót, mert a jobbak árát is leverik a megmentésre nemigen érdemes példányok.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 13

Ilyen fokú külső rozsdásodással kevés 147-es Alfán találkozhattok. Az alját és a hátsó rugótornyokat, futómű-bekötést jól meg kell nézni

Ebből a típusból a motorproblémák megelőzésére jó megoldás eleve dízelt keresni. Az üzemanyag-ellátása, EGR-szelepe ezeknek is viheti a pénzt, de ez nem folyamatos és legalább a motor alapkonstrukciója, csapágyazása, hengerfeje, dugattyúja, hűtése, vezérlése jól működik.

Kezdjük rögtön az autó egy kedvező vonásával, a használt Alfa Romeo 147-est kevésbé sújtja a hátsó futómű tartóelemeinek korróziója, mint a 156-ost, amelynek ez az egyik legalattomosabb hibája. De a rugótornyokat nézzétek meg és a lengőkarok bekötési pontjait is alaposan ellenőrizzétek!

Figyelmet igényel elöl az alsó futómű-segédkeret, alias bölcső korróziója. A karosszéria rozsdásodás elleni védelme átlagos, az alváz és a futóműelemek barnaságában sok függ attól, hogy a kinti vizsgán, a Pickerl-próbán elkaszált és olcsón elhozható, alpesi osztrák autót néztek vagy szerencsésebb hátterű használt Alfa 147-ről van szó.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 14

Rövid lábbal talán passzol az üléshelyzet, magasra nőtteknek nem az igazi. Igényesek a belső burkolatok

Ha már futómű, ez az egyik oka annak, amiért egy használt Alfa 147-tel jóval többe kerül az együttélés, mint más használt autókkal. Elsősorban lengőkarcserére számítsatok, főleg elöl és alul, ami nagyobb falat a felsőnél, a stabilizátorbekötők cseréje nem vészes tétel. A kopogások, ropogások elleni harc megszüntetése költséges és csak időleges sikerrel jár. A kormányműből folyhat az olaj.

Váltóból a kézi váltós autókat ajánljuk, a Selespeed már újonnan sem volt meggyőző, nemhogy 10-20 éves autókban. A kulissza kopása miatt a manuális váltók pontatlanok, de a sebességváltók nem szoktak letérdelni a gyári teljesítményszintű autókban. A benzinesekben nincs, a dízelekben van kettős tömegű lendkerék.

Ne lepődjetek meg olajfolyáson bárhol a hajtásláncon, ideértve az izzadó szelepfedél-tömítést, ami nem nagy érvágás. A benzineseknél a vezérlésmódosító hibáját félreérthetetlenül jelzi a dízelszerűre váltó, csúnya motorhang. A Twin Spark-motorokkal gyújtásproblémákra is számítsatok, gyújtógyertyából nyolcat kell cserélni. Sajnos a benzines motorok akkor is heveny olajfogyasztást produkálhatnak, ha nem hajszoljátok az autót.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 16

Hagyjuk kicsit a hibákat, gyönyörködjünk együtt a Busso V6 szépségében a 147 GTA-ból!

Sok lehet az autóval a kisebb-nagyobb gond, pl. beragadó ülésmechanika, használhatatlan külső kilincs, elromló kesztyűtartófedél, működésképtelen ablakmosó, elfáradó ablakemelő és rádiógombok a kormányon. Kijöhetnek elektromos bajok, ideértve a blokkolásgátló és a lambdaszonda hibaüzeneteit, az óracsoport bajait, indokolatlannak tűnő hibajelzésekkel a műszerfalon.

Alfa 147 árak használtan

Cikkünk feltöltésekor majdnem 120 Alfa 147-est listáz a Használtautó. Elég sok az első hazai forgalomba helyezésre váró kocsi. Vannak köztük olyanok, amiket egy osztrák rekettyés széléről valaki felhúzott a trélerre hazafelé. Akadnak szakadt vezérműszíjas és más hibákkal árult autók 250 000 Ft alatt, de valahol 300-350 ezer forintnál kezdődnek a magyar rendszámos, vizsgás 147-es Alfák árai használtan.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 17

600 ezer forinttól mennek felfelé a 2005-től gyártott, ráncfelvarrás utáni autók kb. 1,3-1,4 millió forintig. 937A a háromajtós, 937B az ötajtós gyári kódjele. A 937C az Alfa GT

500-800 ezer forinttal a zsebben már épkézlábnak tűnő autókat remélhettek, főleg a 2005 előtti első szériából. A 2004 végi ráncfelvarrás utáni autók ára 650-700 ezer Ft körül kezdődik és felmegy 1,1-1,3, esetenként 1,5 millió forintig. A GTA-k ára egészen más szint, a cikk feltöltésekor egy van fent 3 990 000 forintos irányáron. Jó színben egy nem rozsdás 147-est vagy 156-ost érdemes lehet eltenni, az árak elég mélyen vannak.

Használt Alfa 147 – Vegyek vagy ne?

Ha használt Alfa Romeo 147-ben gondolkodtok életetek első Alfájaként, jó kiindulási alap olyasvalakitől átvenni az autót, aki csillogó szemmel kezdte és beleborított egy csomó pénzt a rendbetételére. Közben meg tudta magyarázni magának, hogy még így sem tart egy ufó Civic árszintjénél, ami igaz is lehet, de a kiadások sora, a kocsi újabb és újabb bajai lélekrombolók. Vannak, akik emiatt eladják az autót, pedig egy csomó mindenre már nem költenének a következő években.

Emiatt is szórnak olyan szélsőségesen a típusról alkotott vélemények. Tudni kell róla, hogy intenzív ráköltést igényelhet, ismétlődően adódhatnak kisebb vagy közepes bajai, de egy jó állapotra felhozottnak nem érdemes elengedni a kezét, kivéve, ha a csalódások hatására megutáltátok.

Használt autó: 900 ezres szervizszámla 650 ezres autóra 19

Első Alfaként jó lehet a 147 is. Öröm vezetni, jó ránézni és megadja az alfás közösséghez tartozás örömét

Tehát az alacsony vételárat tekintsétek nyitókedvezménynek a későbbi költségek tudatában. A 937-es Alfa Romeo elszántságot igényel, de a használt Alfa 147 stílusa, vezethetősége, felszereltsége, kisugárzása messze túlmutat azon, amit a kortárs kompakt autók zöme nyújt.

Jobb minőségű autók a hátul hajtó konkurensek, a csak két oldalajtóval kapható, CL203-as Mercedes C-Sportcoupé és az E87-es 1-es BMW, de azt adjuk meg az Alfa 147-nek, hogy fenntartási költségeik alapján a német vetélytársak sem békalámpás Corollák. A végére hagytam érvként az Alfa-közösséghez tartozást, a lélekemelő villantásokat, integetéseket a márkatársaktól, mint egy MX-5-ben. Ennek nagyon is van értéke, ami segít megbocsátani a 147 bajait.

Mellette – Ellene
 
  • Egyedi külső
  • Esztétikus utastér, igényes anyagokkal
  • Átlagon felüli felszereltség
  • Megbízható, erős, takarékos dízelek (főleg 1,9 JTD 8V)
  • Remek futóműhangolás
  • Kedvező vételár
  • Jó a beszállási pont, ennél már nemigen lesz olcsóbb
 
  • Kétes ütközésbiztonság
  • Kis csomagtér
  • Magas fogyasztás (benzinesek)
  • Érzékeny, kopogó futómű
  • Bizonytalan elektronika
  • Olajfogyasztásra hajlamos benzinesek
  • Rövid vezérléscsere-periódus (benzinesek)

Kommentek