Egy hétköznapi autó sokféle okból válhat különlegessé. Az egyik az, ha nemcsak ténylegesen tesz meg rengeteg kilométert, de óraállása is hiteles. Ezúttal egy 634 775 kilométert megtevő Škoda Octavia 1,9 TDI-t vizsgál át és mutat be az Értékbecslő csapata.

 

Ugyanez az ötajtós dízel szerepelni fog a Vezessen is sokat futott használt autókat bemutató sorozatunkban, amelyet egy 635 000 kilométeres Opel Vectrával indítottunk. A fekete Octavia TDI-ről szóló cikkből kiderül majd, milyen óraállásnál mire kellett költeni, mit kellett cserélni a 90 lóerős autón.

Használt autó: ilyen egy Škoda 634 000 kilométer után 1

ALH-motorkód, 90 lóerős TDI. Eddig még mindenhonnan hazajutott vele az autó gazdája

A videó mellé pár információ a Škoda Octavia első újkori generációjáról, amely pár évtizedes szünet után követte a régi Octaviát.

Modelltörténet – Škoda Octavia 1U (1996-2010)

1996: az Octavia I bemutatása
1998: Octavia Combi
1999: 4×4 és Laurin & Klement luxusverzió
2000. ősz: modellfrissítés, szebb utastér, karosszériamerevítések, új motorok
2001 vége: Octavia RS, 180 lóerővel
2002: Octavia RS Combi
2004-től: párhuzamos gyártás az Octavia II-vel (1Z)
2005. ősz: adagolófúvóka az 1,9 TDI-hez
2010 vége: leáll az Octavia Tour gyártása

Használt autó: ilyen egy Škoda 634 000 kilométer után 2

Minden szervizmunka megtalálható a szervizkönyvekben

Főbb hibalehetőségek

Rozsdásodó első sárvédők
Korrodáló küszöbök
Gázolajfolyás az adagolónál
Légtömegmérő
Kettős tömegű lendkerék (ritkán)
Sebességváltó (főleg 1,6 MPI)
Futómű-segédkeret szilentblokkja
Rugótörés (elöl)

Használt autó: ilyen egy Škoda 634 000 kilométer után 3

A közeljövőben külön cikkben mutatjuk be az autó szerviztörténetét