Csak járni kell a Carina E-vel. Sokan taxiztak vele, de ez az autó megúszhatta

Csak járni kell a Carina E-vel. Sokan taxiztak vele, de ez az autó megúszhatta

Csak járni kell a Carina E-vel. Sokan taxiztak vele, de ez az autó megúszhatta


Régen nem hittem a 99-re végződő árak hatásában, de amióta a 6,97 literes átlagfogyasztást lényegesen jobbnak hiszem a 7,02-esnél, elbizonytalanodtam. Rám is hat a számmágia, mert az egymillió forint alatti családi autókról szóló cikkhez három olyan kocsit szemeltünk ki, amelyek ára hajszállal 800 ezer forint alatt maradt.

Egy Toyota Carina szinte mindent kibír

Még a sejtosztódás korai szakaszában megöröklik a porontyok azt az alapigazságot, hogy egy Toyotával nehéz mellényúlni. Ezért is szerepel két Toyota az anyagban. Az 1997 végi Carina és az 1998 decemberében forgalomba helyezett Avensis szélvédője mögött 799 ezer forint áll a táblán.

Egymás mellett állnak, egyformán 799 ezer forintos irányáron, de van különbség a korosabb Carina E és modernebb Avensis között. Az újabbnak nehéz a dolga elődjével szemben

Egymás mellett állnak, egyformán 799 ezer forintos irányáron, de van különbség a korosabb Carina E és modernebb Avensis között. Az újabbnak nehéz a dolga elődjével szemben

Lyukas a fényszóró, gyorsan cserélni kell egy bontottra

Lyukas a fényszóró, gyorsan cserélni kell egy bontottra

Lyukas a fényszóró, gyorsan cserélni kell egy bontottra


Csordás Gábor kollégánk mutatta őket az Autó2 Autó és Stílustól, egymás mellett várnak vevőre Észak-Pesten, a FlexiCar telepén. Alternatívaként egy Dacia Logan szolgál, 790 ezret kérnek érte a debreceni Renault-Dacia márkakereskedésben.

A külső Váci úton Szűrszabó György, az egyik tulaj fogad egy kulturált, rendezett autókereskedésben. Az ezerhatos Carinát gyönyörű állapotú autónak hirdetik, a fotókon nagyon vonzó is, de élőben messze nem makulátlan.

Lyukas az egyik fényszóró, valaki alapozásig karistolta a bal hátsó ajtót, a motorház éle rozsdás, mert beleér az ablaktörlőbe.

Mit vennének a többiek?

Kismartoni András, autóMAGAZIN: Én nem a lehető legújabb kocsit próbálnám kihozni a történetből, sőt! Biztos elgondolkodnék egy JÓ (!) Mercedes-Benz T 123-as kombin, az egymillióból kitelne mellé egy városi rohangálós kocsi. Másik kedvencem, az E36-os (1990-1998 közötti) 3-as BMW is szóba jönne, légzsákkal, ABS-szel, modern extrákkal, bár kissé sok hibalehetőséggel. Persze szigorúan külföldről hoznám, mint ahogy Omegát sem a papucsban lomizók kezéből szereznék, és ugyebár a jó Volvo 850-est sem akarom kihagyni a számításból. Magamnak akár még vénségesebbeket is néznék, de az átlagembernek német vagy japán, mindenképpen benzines autó lesz a helyes megoldás.

Rácz Tamás, vezess.hu: Egymillió körül Chrysler Grand Voyagert vennék, 2,5 literes dízelt, 1999-es vagy 2000-es évjáratút, mert abban fogaskerekes a szelepvezérlés, nem szíjas. Nyűgös a motorja, kicsit hangos és kulturálatlan, de 7 literből eljár, annyi benne a hely és akkora élmény vele minden út, hogy nem kéne más családi kocsi. Ezért is van pont ilyen autónk a Cápa 3-as BMW mellé.

Öreg a háznál

Vásárcsarnok méretű belül a Carina E. Az E betű Európát jelöli, mert az autót ide tervezte a Toyota és Angliában is gyártotta

Vásárcsarnok méretű belül a Carina E. Az E betű Európát jelöli, mert az autót ide tervezte a Toyota és Angliában is gyártotta

Vásárcsarnok méretű belül a Carina E. Az E betű Európát jelöli, mert az autót ide tervezte a Toyota és Angliában is gyártotta


De 13 évéhez képest egyáltalán nincs lelakva és a bikázás után a benzines is szépen forog. A váltó még mindig könnyen jár, a klíma működik, a vezetőülés nem azért jó állapotú, mert megcserélték az anyósüléssel.

A próbakörön nincsenek gyanús futóműzajai, a fék működik és alászedett kormánnyal sem ad hangot a féltengely.

799 ezres irányárral a sokra becsült E Carinák között is megkérik az árát, de úgy tűnik, ez legalább nem egy 680 ezerről visszatekert órás ex-taxi, amibe a Carinánál könnyű beleszaladni.

Újabb, de lestrapált az Avensis

Hamarosan költeni kell a kuplungra és a futóműre is

Hamarosan költeni kell a kuplungra és a futóműre is

Hamarosan költeni kell a kuplungra és a futóműre is


Fillérre azonos áron vár vevőre az Avensis, szintén ezerhatos benzinessel.

Sűrűbb élete lehetett, mint a Carinának, óra szerint is több benne a kilométer (154 ezer helyett 181 ezer), talán ezért nem kérnek érte többet, hiába modernebb és egy évvel fiatalabb autó.

Hátul kisebb benne a fejtér és a lábhely is, mint a hodályszerű Carinában, de a csiricsáré zsiráfmintás, rém ízléstelen kárpitot megörökölte, amivel a Toyota hergelte a jó ízlésű vásárlókat.

Javításokkal sincs egymillió

A tologatós helyett már fogókapcsolók járnak a fűtés-szellőzéshez, de így is ősi Toyota-hangulatot áraszt a belső tér

A tologatós helyett már fogókapcsolók járnak a fűtés-szellőzéshez, de így is ősi Toyota-hangulatot áraszt a belső tér

A tologatós helyett már forgókapcsolók járnak a fűtés-szellőzéshez, de így is ősi Toyota-hangulatot áraszt a belső tér


A féltengely ebben is néma, a motorja, bármennyi kilométer is van benne, még a Carináénál is finomabban duruzsol. Úgy tűnik, az előző tulaj nem 30-40 ezrenként cserélt olajat, mert sajnos ilyen kizsigerelt autók is leselkednek a gyanútlan vevőre.

Az Avensis kuplungján érezni, hogy egy éven belül cserélni kell, ami nagyjából 100 ezer forintos mutatvány. A futómű csúnya hangokat hallat, jó esetben ezen segít a szilentek cseréje, a futómű rendberakását úgy 40-50 ezer forintból lehet megúszni. Az Avensis az esedékes javítások után is megáll egymillióból, ám a régebbi fejlesztésű, de jobb állapotú Carina vonzóbbnak tűnt.

Használati tárgynak: Dacia Logan

Régen, midőn vágyaim horizontját egy S51-es Enduro Simson töltötte be, olvastam egy tanácsot: inkább hajts egész nyáron egy MZ-t, mint a garázsban dédelgess egy lerobbant Hondát.

Fogyasztásban nincs döntő különbség: 7,5 liter körül mozog mindkét ezerhatos Toyota étvágya

Fogyasztásban nincs döntő különbség: 7,5 liter körül mozog mindkét ezerhatos Toyota étvágya

Sokszor százezer km sincs az egymillió forintnál olcsóbb Loganok futásteljesítménye

Sokszor százezer km sincs az egymillió forintnál olcsóbb Loganok futásteljesítménye

Sokszor százezer km sincs az egymillió forintnál olcsóbb Loganok futásteljesítménye


Ugyanez a kocsikra ezerszeresen igaz, mert egy közönséges autó tényleg csak használati tárgy. Egy Dacia Logant pont ugyanannyiért meg lehet venni, mint a Toyotákat, csak nem 13, hanem 5-6 évesen, akár vezetett szervizkönyvvel.

Nincs légkondi, van szervizkönyv

Mi egy légkondicionáló nélküli, egy légzsákos, de vezetett szervizkönyves Logant választottunk a cikkhez, amelyet a debreceni szalon adott el és számított be egy másik autóba. A Logan előélete ideális, mert a három éves garancia lejárata után is a márkaszervizben tartották karban. Itt fényezték újra, mert rajta is kijött néhány korai Logan rozsdabaja: korrodált az ajtók alja.

Bárki, bárhová is tekeri az órát, feleannyi idő alatt nem lehet ugyanannyit menni egy autóval, mint 12-15 év során, ráadásul a Daciák zöme keveset fut, nem Olaszországba ingázik, ahol a magyar lányok szigorúan csak táncolnak.

A családi autók Swiftje

Egy ujjamon meg tudom számolni, hány autótípus kapható egymillió forintból, amely bőven elég tágas a családnak, viszonylag korszerű, megbízható és nincs benne több százezer kilométer. A szervizkönyves Logannal tényleg csak menni kell, és nincs az a Toyota, amely ezt ismeretlen előélettel, bizonytalan karbantartással dupla ennyi idősen megadná.

Aki a kiadásokat és a használtautó-vásárlással járó rizikót akarja minimalizálni, nem kerülheti meg a Logant. A román batár gyakorlatilag az egymillió alatti családi autók Suzuki Swiftje. Persze lehet nála szebb, gazdagabban felszerelt és főleg jobban csengő nevű autót venni, de ez később drága javításokat szülhet.

Mi van még?

Ha pedig merőben más karakterű autóra vágyik, többek között egy Kia Shumával, szívódízel Skoda Fabia SDi Combival vagy ezerhatos benzines Ford Focus-szal is jól jár, ha még nem vett egy jó 1,4-es G Astrát, 2002 előtti, 1,6-os Nissan Primerát vagy 1995 utáni Vectrát, lehetőleg az 1,8-as benzinessel.