Használt autó: Ford Focus 1

Használt autó: Ford Focus

Henry Ford tudott nagy igazságokat mondani. “A siker abban áll, hogy pont azt kínáljuk, amire kereslet van.” A Focus-szal a Ford nagyon ráérzett, hogy mire is van kereslet, volt olyan év, amikor a Focus-ból világszerte 1 000 000 kelt el.

1998 végén piacra lépett az Escort utóda, de az Escort gyártása nem szűnt meg azonnal. A Focus a New Edge, azaz új él nevű formatervezési koncepciót követi, ami évekig meghatározó volt a Ford életében. Az 1998 őszén bevezetett újdonság elnyerte az Év Autója 1999 címet.

2001 őszén jött a modellfrissítés. Az első irányjelzők a lökhárítóból a fényszóró sarkába költöztek, a fényszóróbura mintázat nélküli. 2003-ban bemutatkozott a C-MAX egyterű, amely már a következő Focus alapjaira épül.

Három és ötajtós csapott hátú, négyajtós limuzin és kombi karosszériával készül a Focus, az Escort kabrió nem kapott utódot.

100 lóerős az 1,6 literes motor, amely nagyon elterjedt a Focusokban. A menetteljesítmények nem rosszak. 9 literes átlagfogyasztásával nem tartozik a takarékos motorok közé ez az erőforrás, a fogyasztás városban 10 liter fölé is felmegy, országúton pedig 6-7 literre csökken.

Kevesebbet fogyaszt az 1.4-es, 75 lóerős Focus. Autópályán 7 literrel érdemes számolni, országúton ha nagyon ráérünk, 5,5 liter is elég lehet. Városban klímával 9,5-10 liter is elfogy. A legkisebb benzinmotor mellett döntve igent mondunk a szerény menetteljesítményekre is. Ha a nagyobb fogyasztás többletköltsége belefér, akkor jobb választás a 100 lóerős motor.

A tulajdonos véleménye: Szabady Ildikó, Ford Focus Turnier 1.8 TDDI, 2000, 130 000 km

Amikor nem töltenek – megkérdezésem nélkül – V-Power Racing benzint az amúgy dízel Focus-ba, akkor tökéletesen működik. Nagyon jó tulajdonsága, hogy férjem is jól elfér benne, de nekem sem kell kispárna hozzá és igazán jó érzés vezetni.

Szeretjük a Focust, mert nagy a csomagtartója, kényelmesek az ülései, a motorja kellemesen erős és valószínűleg nem fogyaszt sokat, de ezt nem szoktuk kiszámolni. Egyszer adagolót kellett cserélni, amiért 500 000 forintot fizettünk, de más baja egyáltalán nem volt még a Kókusznak. Ha beleférne három gyermekülés, nem is keresnék másik autót.

115 lóerős, 1,8 literes erőforrással a Focus már egészen jól motorizált autó. A fogyasztás minimum 6 liter országúton csordogálva, de városban nyomulva, vagy autópályán taposva 11 liter fölé is emelkedhet az 1,8 literes motor benzinigénye.

Hozzávetőleg 7,5 és 13 liter között fogyaszt a 130 lóerős, kétezres Focus. A vegyes fogyasztás 8,5-10 liter ezzel a motorral. Nagyobb teljesítménnyel is létezik a kétliteres blokk. A 173 lóerős ST 170 sportmodell nagy fordulaton jól gyorsul, városi-országúti átlagként 10 literes fogyasztásra kell számítani. A 215 lóerős RS szinte versenyautó, a 215 lóerős turbómotor 8 és 18 liter között fogyaszt.

90 lóerős a TDDI jelű turbódízel. Az erős és nyomatékos, 1753 köbcentis, adagolós motor fogyasztása 5 liter alá szorítható, a maximum 9 liter százon. Ennek a motornak van egy alig ismert, 75 lóerős változata is.

2001-ben megjelentek a modernebb, közös nyomócsöves befecskendezésű TDCi motorok 1,8 literes hengerűrtartalommal. Ezek a dízelek finomabban járnak, jól veszik a fordulatot és nagyon jól mennek. A 115 lóerős alul nagyon nyomatékszegény, a 100 lóerős TDCi dízelmotor jobb ebben. A fogyasztásuk 4,5 és 9 liter között mozog.

Nem véletlenül nyert meg a Focus annyi összehasonlító tesztet a szaksajtóban. A térkínálat jobb az átlagnál, az ülések kényelmesek, a zajcsillapítás megfelelő. A futóművet a konkurensek etalonnak vehetik új modellek kifejlesztésénél. A vezethetőség kiváló, a rugózási kényelem is jó.

Nem túl nagy, 350/1205 literes a három- és az ötajtós csomagtere, a többi modellé viszont tágas. A limuzinban 490 literes, a kombiban 520/1580 literes csomagteret alakítottak ki a tervezők. A váltók pontosan kapcsolhatók, a fékek erőteljesen lassítanak.

Kidolgozási hiba a nyikorgó ülés. Kezdetben több Focus-nál is 2 éven belül cserére szorult első és a hátsó dob. Nem ritka az első fényszórók párásodása és a kipufogó is zöröghet.

1999 nyarán a generátor hibája miatt kellett visszahívást elrendelnie a Fordnak. A motorvezérlő elektronika hibája rángató, kihagyó, netán leálló benzines motorokban nyilvánulhat meg. Az üzemanyag szivattyú reléje felmondhatja a szolgálatot. A benzines motorok jellemző hibája az elromló gyújtótrafó, ami az autó megállását okozza.

Ritkán fordul elő turbómeghibásodás a dízeleknél, de több Focus motor tönkrement már az elszakadó vezérműszíj miatt. A dízeleket érintheti a befecskendezővezetékek törése. A szervokormány pumpájának meghibásodása főleg 1999-es autóknál jelentkezett.

A felsorolt számos hibalehetőség ne riasszon el senkit, a gondok főként a 2000-ig gyártott autókat érintik, a Focus jóval érettebbé vált az első két gyártási év során. A Focus jó és megbízható autó.

A cikk feltöltésekor jellemző árak alapján 1,8 millió forinttól kapni Focust használtan. 1,8-2 millió forintért 5 éves, benzines Focusokat kapunk. Dízelmotorral sok kombit találni a piacon ezek ára 5 évesen 2,2-2,35 millió forint körüli. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban 1 830 000 forinttól találtunk Focust a cikk írásakor.