Mindössze 3,1 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára, kilenc másodperc alatt százon jár, és akár 150 km/órával képes száguldani a Fiat 500 frissen bemutatott, harmadik generációja. Mindezt annak a 118 lóerős villanymotornak köszönheti a (már nem is olyan) kicsi kocsi, amely mostantól egyetlen erőforrásként rendelhető a típushoz (vajon lesznek Abarth verziók?)

Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 1
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 2

Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500

Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500

Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 14
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 15
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 16
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 17
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 18
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 19
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 20
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 21
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 22
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 23
Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 24
Fotó megosztása:

Az autó 42 kWh kapacitású akkumulátora 320 kilométeres elméleti hatótávolságot kínál (WLTP-norma szerint). A gyárilag beépített 85 kW-os gyorstöltő rendszerrel 5 perc alatt 50 kilométerre elegendő energiát vehet magához az autó, a teljes töltés (85%-ra) mindössze 35 percet vesz igénybe. Ha nem terhelnénk feleslegesen az akkumulátort, plug-and-play (azaz telepítés nélkül használható) fali töltőegységet is vásárolhatunk az autóhoz, amely alaphangon 2,3 kW-tal tölt, de később 7,4 kW-ra növelhető a teljesítménye, így 6 óra alatt otthon is feltölthető lesz a kocsi.

A Fiat 500 háromféle üzemmódot kínál. Van a normál. Van az extra motorfékhatást (azaz megnövelt fékenergia-visszanyerést) kínáló ’Range’ üzem, amelyben a gázpedál felengedésekor intenzíven lassul az autó, így alig kell a fékhez érni. És van a ’Serpa’, amely mindent annak rendel alá, hogy célba (vagy legalábbis a legközelebbi töltőponthoz) érjünk: a végsebességet 80 km/órában maximálja, lekapcsolja a hűtést/fűtést, valamint érzéketlenné teszi a gázpedált.

Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 25

Ami magát az autót illeti, azonnal látható, hogy a tervezők nem akarták elengedni a bevált, kortalan dizájnt, de részben modernizálták (levágott felső részű fényszórók, lemezsíkba simuló kilincsek), részben archaizálták (függőlegesre formázott orr-rész) azt. Az autó 6 centiméterrel hosszabb és ugyanennyivel szélesebb, a tengelytávot 2 cm-rel növelték, és a nyomtáv is megnőtt, ahogy maguk a kerekek is. A Fiat 500 emellett 2. szintű autonóm funkciókat kínál (sávban tartás, korlátozás-figyelő adaptív tempomat, stb.), infotainment-rendszere pedig Android-alapú.

Részletekbe menő műszaki adatok helyett elárulta a Fiat, hogy a modellt bevezető ’La Prima’ szériában kabrióként, ingyenes fali töltődobozzal megtoldva csinál kedvet a vásárláshoz, valamint hogy három olasz márka: a Giorgio Armani (divat), a Bvlgari (ékszer) és a Kartell (bútorok) is készített egy-egy egyedi példányt az autóból, amelyet jótékony célra el fognak árverezni. Mindhárom autó a fenntarthatóság jegyében született.

Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 26

Az autóról készült videókat ide kattintva tekintheted meg.