A Cupra Leon hajtáslánc-választékát kombinálja terepkupé karosszériával a Formentor, a spanyol sportmárka első saját típusa. Csak a karosszéria egyedi persze, a technológia megegyezik a VW konszern kompakt modelleinél alkalmazottal.

A Formentor 4450 mm hosszú, 1839 mm széles és 1511 mm magas. Tengelytávja 2680 mm, csomagtartója pedig 450 literes.

Bemutatta első saját modelljét a Cupra 1
Bemutatta első saját modelljét a Cupra 2

Bemutatta első saját modelljét a Cupra

Bemutatta első saját modelljét a Cupra

Bemutatta első saját modelljét a Cupra 7
Bemutatta első saját modelljét a Cupra 8
Bemutatta első saját modelljét a Cupra 9
Bemutatta első saját modelljét a Cupra 10
Fotó megosztása:
  Cupra
Formentor
Seat
Ateca
Hosszúság (mm) 4450 4363
Szélesség (mm) 1839 1841
Magasság (mm) 1511 1601
Tengelytáv (mm) 2680 2638
Csomagtartó (l) 450 510
Bemutatta első saját modelljét a Cupra 11

A kerekek alapkivitelben 19 colosak, így elférnek mögöttük a 18 colos Brembo féktárcsák.

Az utastérben sötét alumínium és rézszínű részletek teremtenek minőségi hangulatot, a sportosságot kagylóülések hangsúlyozzák, de persze a lényeg a hajtásláncokban keresendő.

A csúcsverzió 310 lóerős turbómotort kap, a 2,0 literes négyhengeres legnagyobb nyomatéka 400 Nm, az autó összkerékhajtást kap. Ennél fenntarthatóbb opció a 245 lóerős, szintén 400 Nm nyomatékú hibrid egység, ami kezd a VW-konszern sztenderd sportmotorjává válni. A 150 lóerős 1.4 TSi mellé társuló 115 lóerős villanymotor és a 13 kWh kapacitású akkucsomag 50 km-es elektromos hatótávolságot kínál. A váltó mindkét esetben DSG, a futómű pedig adaptív.

Bemutatta első saját modelljét a Cupra 12

A 2. szintű autonóm funkciókkal felvértezett Cupra Formentor értékesítése 2020 utolsó negyedévében kezdődik.