Kiráztuk a Genfi batyut és találtunk még a sarkában olyan anyagot, amit sajnálnánk, ha örökre elveszne. Ez itt egy igen furcsa szerzet, sok arannyal és izgalmas múlttal:

A Golden Sahara II fantázianevű, plexibuborék-ablakos izét a GoodYear hozta el a Genfi Autószalonra, hogy megmutassa: már bő hat évtizeddel ezelőtt is voltak autóipari mérnökök, akik autonóm járművekben gondolkodtak. Meg mindenféle másban is, mint az áttetsző, sőt: világító gumiabroncs vagy a kívülről való félautomata parkoltatás.

a videó a hirdetés után indul

Az alap egy igazi Jet Age-modell, egy 1953-as Lincoln Capri volt, amelyet tulajdonosa, Jim Street összetört, majd a baleset után a GoodYear segítségével egészen másképp épített újjá. Egy igazi jövőautója-tanulmány lett a kocsiból, elektronikus fékvezérléssel és kormányzással, kezdetleges ütközés-elkerülő rendszerrel és távirányítással.

Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 1

Lahet, hogy nem üt el, csak felnyársal a kis micsodájával

Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 2

Mókás kormány

A kocsit nemcsak a szarvkormánnyal és a pedálokkal lehet vezetni, hanem egy kombinált karral is, amellyel a gyorsítást-lassítást is lehet szabályozni. Az áttetsző gumikat szintetikus anyagból készítette a GoodYear, az ötlet gyakorlati értelme valami olyasmi volt, hogy az abroncsok így világíthatnak, lehet velük indexelni vagy piros fénnyel jelezhetik a többi közlekedőnek, ha nagyot fékezne a sofőr.

Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 3
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 4

Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón

Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón

Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 22
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 23
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 24
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 25
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 26
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 27
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 28
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 29
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 30
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 31
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 32
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 33
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 34
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 35
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 36
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 37
Ötezer aranyozott kocka és 65 éves parkolóradar egy igen fura autón 38
Fotó megosztása:

A szórakoztató elektronika fedélzeti televízióból, orsós magnetofonból és rádiótelefonból állt össze. A távirányítást egy Zenith-televízió akusztikus távirányítójával és egy térmikrofonnal oldották meg. A távirányító különböző hangeffektekkel küldte előre-hátra a kocsit és forgatta a kormányt, az ütközéseket pedig a lökhárító sarkaiba épített rádióhullámos érzékelők voltak hivatottak megakadályozni.

Ez itt a korabeli felvétel, épp az akkori Friderikusz show-ban mutatták be a gazdagon aranyozott csodaautót:

Az aranyozott rádiógombok (több mint háromezer van belőle a kocsin állítólag) és a szörnyen torzító műanyag szélvédő persze semmire nem való, csak a show-t szolgálja, ahogy a csomagtérfedélen lévő két gömb is, melyek között látványos szikrák ugrálnak, csak úgy. A Golden Sahara II több filmben is szerepelt a 60-as években, aztán szép lassan lepusztult, mígnem tavaly újra eredeti állapotára restaurálta új tulajdonosa. A kocsi jelenleg a Klairmont Kollections tulajdona, aki nem látta Genfben, Chicagóban nézheti meg!

De volt még ezen kívül más, igazán egyedi járgány is a Genfi Autószalonon. Ilyen például az egyetlen példányban létező, Rolls-Royce-alapokra épített filmbeli főgonoszoknak való járgány, vagy a nyomokban meteoritot is tartalmazó luxusautó, esetleg a bő 7 tonnás, orosz Putyin-mobil. Ha pedig még egyszer átfutnád a genfi listát, hátha kimaradt valami érdekes, akkor azt ide kattintva teheted meg.