25 évig dolgoztam a Mercedesnél, nyolc éve segédkezem az orosz projektben – mondja erős német akcentussal, angolul az orosz Aurus standján, a kinti zajos sürgés-forgástól diszkréten üvegfallal leválasztott, félig elfüggönyözött szeparéban az ősz mérnök. Egy pont olyan héttonnás, golyóálló KAMA-abroncsokon sötétlő páncélozott limuzin mellett beszélgetünk, mint ami Vlagyimir Putyint is hozza-viszi ügyes-bajos dolgait intézendő.

Beültünk Putyin autójának polgári változatába 1
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 2

Beültünk Putyin autójának polgári változatába

Beültünk Putyin autójának polgári változatába

Beültünk Putyin autójának polgári változatába 17
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 18
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 19
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 20
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 21
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 22
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 23
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 24
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 25
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 26
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 27
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 28
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 29
Beültünk Putyin autójának polgári változatába 30
Fotó megosztása:

Persze az orosz elnök kocsija nem pontosan ilyen, néhány személyes kérésnek megfelelően módosítottuk az ő autóját, mondja később halkan, komolyan egy negyvenkilós, fehér spiráldrótós fülhallgatót viselő, fekete nadrágkosztümös, mosolytalan lány. Akin látszik, hogy nem egészen ugyanabból az anyagból gyúrták, mint a Genfi Autószalon többi hoszteszét. Tudom, hogy ha határozott tiltása ellenére mégis megpróbálnám kinyitni az autónak álcázott orosz tank ajtaját, egy pillanat alatt tépi ki a szívemet a Szpecnaznál tanult mozdulattal.

Beültünk Putyin autójának polgári változatába 31

Szigorú tekintetű a 7 tonnánál is nehezebb, páncélozott változat

Szerencsére a kint kiállított polgári Aurus Senatba be lehet ülni életveszély nélkül. Ez a kocsi már csupán 2750 kilót nyom üresen, de 4,4 literes, állítólag teljesen orosz fejlesztésű motorjával, kilencfokozatú automata váltójával és állandó összkerékhajtásával bizonyára sokkal mozgékonyabb, mint az államelnöki változat.

Beültünk Putyin autójának polgári változatába 32

Elképesztően hosszú az elnöki csatahajó

Vagy, ha kell, sokkal tisztább üzemű, hiszen ez a Rolls Royce Phantomnál csupán 14 centivel rövidebb (de így is 5,63 méter hosszú) luxuslimuzin hibridhajtású! A hátsó tengely mögött elhelyezett lítium-vas-foszfát akkuval rövid távon és kis sebességgel tisztán elektromos hajtással is képes mozogni. Ha viszont menni kell, megy is: a biturbó V8 csaknem 600 lóerőt produkál.

Az Aurus Senat gyártása egyelőre manufakturális jellegű, de állítólag már szervezik a komolyabb sorozatgyártást a mindenféle egykori márkák, többek közt az UAZ utódjának is tekinthető Sollers JSC-vel, így a jelenlegi évi 100-150 darabos kapacitást a hazai piac mellett az arab államokban és Kínában is várható komoly érdeklődéshez tudják majd igazítani.

Beültünk Putyin autójának polgári változatába 33

Az összhatás nem rossz, a szemnek kellemes, de sok minden nem működött benne

Az Aurus várhatóan már jövőre a nyugat-európai piacon is megjelenik; hogy milyen sikerre számíthat, nehéz megjósolni. Mindenesetre ha a kicsit kényelmetlenül Rolls-Royce-ra emlékeztető dizájn nem is feltétlenül nyeri majd meg a német, francia, brit vevők szívét, talán majd a kocsi platformjára épülő új luxus-SUV bejön az orosz ipar iránt érdeklődő nyugati vevőknek is.

a videó a hirdetés után indul