Mitsubishi eX Concept Évek óta finomítgatja élekből összeállított, új formanyelvét a Mitsubishi. A márka utcai modelljein még nem találkozhattunk ezzel a harcias dizájnnal, az eredetileg tavaly ősszel bemutatott, ám most részletes műszaki tartalmában is ismertetett eX tanulmány azonban sokadik a sorban, amelyikre ráhúzták az egyébként kifejezetten tetszetős, bár mindenképpen megosztó fizimiskát. A Mitsubishi eX esetében azonban a dizájn csupán kötelező gyakorlat, a hangsúly a hajtásláncon és az autonóm képességeken van. https://www.youtube.com/watch?v=k9vtK79y79Q Előbbi egy elektromos összkerékhajtású rendszer, amely új generációs komponenseinek köszönhetően egy feltöltéssel akár 400 kilométert képes megtenni. Mindkét tengelyen egy-egy 70 kW-os (95 LE) villanymotor dolgozik, erejüket aktív hátsó nyomatékvektor-szabályozás segít hatékonyan az aszfaltra vinni. Ami az autonóm közlekedést illeti, az autó kamerák és radarok segítségével pozicionálja magát a sávon belül, és képes irányt, illetve tempót váltani. Egy különleges funkció azt is lehetővé teszi, hogy intézményi parkolókban (pl. szállodák, éttermek előtt) az autó önállóan leparkolja magát, majd visszatérjen tulajdonosához, amikor ismét szükség van rá.  

Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 2
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 3

Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől

Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől

Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 19
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 20
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 21
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 22
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 23
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 24
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 25
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 26
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 27
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 28
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 29
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 30
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 31
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 32
Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől 33
Fotó megosztása:
  A 4,24 méter hosszú autó utastere sem hétköznapi jelenség. B oszlop nincs, így könnyebb a be- és kiszállás. A vezető- és az utasoldalon más-más színű a kárpitozás, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a burkolatok alatt nem tömör támasztó felület, hanem egy vázszerkezet feszül, erre applikálták a túrakabátokból ismerős softshell kárpitanyagot. Ez nem holmi öncélú trükk: javítja a térérzetet, egyben csökkenti a tömeget, ami hozzájárul ahhoz a bizonyos, impozáns hatótávolsághoz. A 45 kWh kapacitású Li-ion akkumulátorokon kívül további kettő akkumulátor is található a fedélzeten: ezek a középkonzolból húzhatók ki, és hordozható power bankként a felhasználók mobil készülékeinek töltésére szolgálnak. Mitsubishi eX Concept Külön figyelmet érdemel a kijelzőrendszer, amelyben maga a szélvédő is kulcsszerepet kap: a kiterjesztett valóságot (azaz a valós képre virtuális információkat rávetítő funkciót) kínáló üvegfelület és egy központi, intelligensnek mondott kijelző a tulaj okostelefonján keresztül egy felhőalapú adatbázisból a helyzetnek és a felhasználó igényeinek megfelelő tájékoztatással árasztja el az utasokat. Bizonyára feltűnt, hogy az autónak nincsenek visszapillantó tükrei: ezeket a műszerfal szélein, illetve a tetőkárpitban elhelyezett monitorok helyettesítik. Mitsubishi eX Concept