Morgan EV3 Érzésre kicsit olyan a Morgan legújabb modellje, a tanulmánynál már előrehaladottabb, ám még nem teljesen szériakész EV3, mintha kvarcszerkezetet helyeznék egy patinás svájci karórába: furcsa, aszimmetrikus megjelenésével mintha nem is a múlt század eleje köszönne benne vissza, hanem egyenesen Verne Gyula és (a Guy Ritchie-féle) Sherlock Holmes idejéből csöppent volna közénk. Persze az ódon idomok igazán modern technológiát rejtenek. A 3 Wheeler alapjaira épülő modell nem egészen kilenc másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 150 km/órát, és egyetlen feltöltéssel 240 kilométert képes megtenni – ez alighanem több, mint amit jó kedvvel egyhuzamban eltöltenénk a szűk autó túlméretes volánja mögött.

Steampunk örömautó 2
Steampunk örömautó 3

Steampunk örömautó

Steampunk örömautó

Steampunk örömautó 17
Steampunk örömautó 18
Steampunk örömautó 19
Steampunk örömautó 20
Steampunk örömautó 21
Steampunk örömautó 22
Steampunk örömautó 23
Steampunk örömautó 24
Steampunk örömautó 25
Steampunk örömautó 26
Steampunk örömautó 27
Steampunk örömautó 28
Steampunk örömautó 29
Fotó megosztása:
  A hajtáslánc egy 20 kWh kapacitású lítium akkucsomagból, valamint egy 46 kW (xx LE) teljesítményű, vízhűtéses villanymotorból áll. Utóbbi az egy darab hátsó kereket hajtja, előbbit pedig az autó díszévé tették: rézből készült hűtőbordái izgalmasabbá varázsolják az orr megjelenését. A múlt és a jelen érdekfeszítő, ha nem is mindig szerencsés módon találkozik az EV3 fedélzetén. A szénszálas kompozitból készült karosszériaelemek hozzájárulnak ahhoz, hogy a nehéz akkumulátorcsomag ellenére mindössze 500 kilót nyomjon az autó – a karbonlemezek alatt azonban ezúttal is kőrisfa váz adja az alapot. Az újrarajzolt műszerfalon digitális monitor randevúzik a réztáblás, bakelitfogantyús irányváltó kapcsolóval. Morgan EV3 A Morgan EV3 nem tanulmány, hanem széria(közeli) autó, amelyet az év negyedik negyedévétől meg lehet vásárolni, méghozzá a benzinmotoros 3 Wheelerhez hasonló áron! Ebben a kedvező vételárban alighanem közrejátszott az is, hogy a gyár hatmillió angol fontos kormánytámogatásban részesült, amiből hibrid- és villanyautó-fejlesztéseiket finanszírozhatják.