Idén nyáron kerül forgalomba a Renault legfrissebb sportmodellje, a Clio R.S. Trophy kiadása. A franciák a klasszikus recept szerint minden komponensen csavartak még egy fél fordulatnyit: a teljesítményt 10 százalékkal növelték, a 220 LE az eddigi 6500 helyett 6800/percnél ébred, a motorból átmeneti túltöltéssel plusz 40 Nm hozható ki, lecserélték a turbót, a szívótraktust és a kipufogórendszert, így a motor mindkét oldalán szabadabban áramlanak a gázok.
Az élesebb motorteljesítmény dacára a motor valamivel tisztább üzemű lett, 144 helyett 138 gramm CO2-t küld ki kilométerenként a légkörbe.
A duplakuplungos EDC váltót is átdolgozták; normál és sport állásban 40, verseny üzemmódban 50 százalékkal gyorsabban kapcsol; amit kézi üzemmódban tovább gyorsít a 30 százalékkal rövidebb úton mozgó váltófül. Az új szoftver hamarabb vált vissza erőteljes fékezés esetén. A három állású programválasztó új funkciója a rajtautomatika, verseny üzemmódban sem a start-stop nem üzemel, sem az automatikus váltóprogramok, az autó nem kúszik, és fordulatszámhatáron sem vált fel.
A futóművet elöl 20, hátul 10 mm-rel ültették le, a rugók és a csillapítók is feszesebbek, a bakok a versenysportból származnak. A kormánymű áttételét közvetlenebbre vették, a 18-as felniken Michelin Pilot Super Sport abroncsok feszülnek.
Még élesebb a sport-Clio 3