Bár fazonjában erősen emlékeztet rá, egyetlen fő mérete sem egyezik a Fiat 500L-családdal, így annak közelgő ofrroadosított, 500X kiadásától függetlenül próbálhat szerencsét a Fiat-Chrysler konglomerátum legújabb gyermeke, a Jeep Renegade. 

Minden idők legapróbb civil Jeep-modellje legalább olyan meglepő fizimiskával született meg, mint a Cherokee, csakhogy itt nem a túlzott áramvonalasítás, hanem éppen ellenkezőleg, a marcona, strapabíró, szögletes arculat hangsúlyozása vezetett a meglepő formavilághoz. 
A vadonatúj padlólemezre épülő Renegade nem a levegőbe beszél: terepképességeiben kétféle összkerékhajtási rendszerrel emelkedik a kategória átlaga fölé; a tizenhat(!) különböző hajtáslánc-variáció csak azért nem okoz zavart, mert vélhetően nem ugyanazon a piacon fogják mindet bevetni. 
Benzinmotorból háromféle van, az 1.4 Multiair 140, az 1.4 Multiair Turbo 160 vagy 170 lóerőt teljesít, míg az észak-amerikai eredetű, Európában nem is forgalmazott 2,4-es négyhengeres 184 lóerőt tud. 110 lóerős az 1,6 e.Torq Dual Fuel blokk. Az 1.6 MJet 120, a kétliteres dízel 140 vagy 170 lóerőt ad le. 
Mindezekhez hatfokozatú kézi vagy egyedülálló módon kilencfokozatú automata váltó társul (Európában csak a nagyobbik benzines, illetve dízelmotorokhoz, összkerékhajtással rendelhető.) 
Az Olaszországban gyártott, acél önhordó karosszériás Jeep Renegade állandó összkerékhajtási rendszere kérhető felezővel vagy anélkül; az osztómű 20:1 áttételű kúszófokozatot kínál. Nyugalmi helyzetében minden Renegade elsőkerék-hajtású; mindkét 4WD rendszer tartalmazza Jeep ismert Selec-Terrain rendszerét, amely hóra, homokra vagy sárra optimalizált hajtási tulajdonságokat biztosít – sőt, a kifejezetten terepbarátnak kikiáltott Trailhawk kivitellel akár sziklát is mászhatunk, legalábbis a programválasztó kapcsoló rendelkezik ilyen opcióval. 
A Trailhawk egyébként nem csak ügyesebb, látványosabb is mezei társainál: 20 mm-rel megnövelt hasmagasság, fenékvédő lemezek, megnövelt terepszögek, 205 mm-es rugóút és 480 mm-es gázlómélység jellemzi a piros vonószemeiről messziről felismerhető kis vagányt. 
Akár alkalmas a terepre, akár nem, a Renegade-nek elsősorban városi divatterepjáróként osztanak majd lapot, ezért különösen fontos a belső kialakítás. A beltérben kontrasztos elemek, jól variálható, alaphelyzetben 525 literes csomagtér, merész kárpitanyagok, valamint fejlett infotainment rendszer segít tartalmasan eltölteni az időt. 
Ennél is többet tud a Renegade: tetőpaneljei opcióként nem csak kibillenthetők, de ki is emelhetők (My Sky rendszer), így némi munka árán majdnem-kabrióként suhanhatunk; az üvegszál-erősítésű paneleknek biztonságos tárolóhelyet képeztek ki a csomagtartóban. 
Több kivitelben kínált UConnent online fedélzeti kommunikációs rendszerével szórakoztatja, széles körű biztonsági arzenáljával meg is óvja utasait a Jeep Renegade. Került bele sávelhagyásra figyelmeztető és frontális ütközésre intő rendszer, kiparkoláskor figyeli a keresztirányú forgalmat, borulásveszély esetén beavatkozik az ESP, ha pedig semmi nem segít, hét darab légzsák nyújt utolsó menedéket.