A Koenigsegg Agera S nem hétköznapi jármű: 5.0 V8 turbómotorja 1040 lóerőt présel ki magából, teljes karosszériája, de még keréktárcsái is szénszálas kompozitból készülnek, így menetkész tömege kevesebb, mint 1,3 tonna.

24 karátos aranyfilm borítja a nyers karbon karosszériát, de ez még csak a kezdet. 350 millióba került az Agera S Hundra
24 karátos aranyfilm borítja a nyers karbon karosszériát, de ez még csak a kezdet. 350 millióba került az Agera S Hundra

350 millió az aranyozott Koenigsegg

24 karátos aranyfilm borítja a nyers karbon karosszériát, de ez még csak a kezdet. 350 millióba került az Agera S Hundra
350 millió az aranyozott Koenigsegg 12
350 millió az aranyozott Koenigsegg 13
350 millió az aranyozott Koenigsegg 14
350 millió az aranyozott Koenigsegg 15
350 millió az aranyozott Koenigsegg 16
350 millió az aranyozott Koenigsegg 17
350 millió az aranyozott Koenigsegg 18
Fotó megosztása:
350 millió az aranyozott Koenigsegg 19 Az idén tízéves gyár azonban úgy döntött, századik autójuk ennél többet érdemel, ezért vettek egy nagy adag 24 karátos aranyfilmet, és munkához láttak. A szénszálas panelekre felfestették az eltervezett motívumokat, de még mindig maradt a drága alapanyagból, ezért folytatták a munkát: jutott a légterelő aljára, a kipufogóra, a rugóstagok kitámasztóira, de még magukra a csavarrugókra is…

350 millió az aranyozott Koenigsegg 20 A jubileumi (Hundra svédül annyit tesz, száz) példányt egy lelkes gyűjtő számára készítette el a gyár, és mint ilyen, teljesen egyedi marad.

De hogy mégis megossza az élményt a világgal, Christian von Koenigsegg tíz darab, egyenként tíz, személyes általa szignált fotográfiából álló összeállítást bocsát forgalomba. Kevésbé exkluzív, de nem feltétlenül olcsóbb mulatság az a 300 oldalas album, amely a márka tíz évéről, a száz megépített autóról mesél az olvasóknak.

Mindkettő a zerotohundred@koenigsegg.com címen rendelhető meg; ha vásárolsz belőlük, szólj, megnéznénk!