A Suzuki az első sajtónap reggelén még csupán pár Swifttel és leheletfinoman felfrissített Kizashival próbálta magára vonni a figyelmet Genfben, teljesen sikertelenül. Aztán délutánra megérkezett a G70 és a range extenderes elektromos Swift.

A fejlesztés során még Regina volt a gyári kódneve

A fejlesztés során még Regina volt a gyári kódneve

A fejlesztés során még Regina volt a gyári kódneve


G70

A helyes, retrós, kissé Velorexre és levelibékára emlékeztető Suzuki nem egy öncélú tanulmány, akár szériamodell is válhat belőle. Az autó a 2011-es Tokiói Autószalonon debütált, akkor még REGINA néven. Most már sokkal hülyébb neve van.

A Suzuki az üzemanyag-takarékosság jegyében fejlesztette ki a a G70 modellt, amelynek széndioxid-kibocsátása – az autó neve erre utal – nem haladja meg a 70 grammot kilométerenként, EU-ciklus szerint. Az autó a közeljövőben akár piacra is kerülhet.

A G70 mindössze 730 kilogrammot nyom, légellenállása több mint 10 százalékkal kisebb, mint a Suzuki jelenleg gyártott a kategóriában modelljeié. A G70-et közvetlen befecskendezésű, a fékezés során felszabaduló energiát részben visszanyerő, automatikus motorleállító és -indítórendszerrel ellátott turbós benzinmotor hajtja, az erő fokozatmentes automata váltón keresztül jut el az első kerekekre.

Ilyen izgalmas kisautó-belsőt csak tanulmányban láthatunk, sajnos

Ilyen izgalmas kisautó-belsőt csak tanulmányban láthatunk, sajnos

A futurisztikus utastérben légiesen könnyed kijelző-komplexum tájékoztat a navigáció, az audió és a klíma működéséről. Az átlátszó érintőképernyőn egyszerűnek tűnik a berendezések kezelése. A “lebegő interfész”-nek nevezett info-modul a Facebook-éra jegyében a térképen jelzi, ha az ismerősök a közelben autóznak, a vezető megoszthatja velük az útvonalra vonatkozó információkat.
Adatok: Suzuki G70 koncepcióautó
H/Sz/M (mm) 3550/1630/1430
Ülőhelyek száma 4
Motor 800 cm3-es, közvetlen befecskendezésű feltöltött benzinmotor
Erőátvitel CVT automata, fronthajtás
Benzinmotor lökettérfogata (cm3) 658
Saját tömeg 730 kg

Egy mázsával könnyebb az Altónál,

Egy mázsával könnyebb az Altónál,

Egy mázsával könnyebb az Altónál,


Bár a kocsit nagyon határozottan komolyan gondolja, gyártani akarja a Suzuki, egyelőre még, khm, nincs egészen kész. Amikor beültem a tárva-nyitva magára hagyott autóba, volt két másodpercem megtapasztalni, hogy kőkemény, párnázatlan az ülés, és elég törékeny is a szerkezete.

Aztán odaért a biztonsági erő, és szólt, hogy nem kéne. Kölcsönösen biztosítottuk egymást szándékaink tisztaságáról (ők elfelejtették bezárni, én nem akartam rosszat, csak azt hittem, direkt van nyitva az újságíróknak) – és becsapták az ajtót. Kár nem esett, szerencsére, és a szériamodell biztos stabilabb lesz.

Másfél óra alatt tankolható bele a konnektorról a 30 km-re elegendő elektromos energia

Másfél óra alatt tankolható bele a konnektorról a 30 km-re elegendő elektromos energia

Másfél óra alatt tankolható bele a konnektorról a 30 km-re elegendő elektromos energia


Swift Range Extender

Az Opel Amperához (és Chevrolet Volthoz) hasonlóan funkcionálisan a villamosított Swift is úgynevezett range extenderrel, hatótáv-növelőnek nevezett benzines generátorral ellátott elektromos autó. Csak kisebb, gyengébb, egyértelműen városi járműnek szánt modell.

A 2010-es Genfi Autószalonon kiállított, még az előző Swift modellre épülő, konnektorról tölthető elektromos hibrid Swifttel még ugyanabban az évben flottateszteket kezdett Európában és Japánban a Suzuki; az így nyert tapasztalatok alapján finomította és fejlesztette tovább a rendszert.

Adatok: Swift Range Extender
H/Sz/M (mm) 3850/1695/1510
Ülőhelyek száma 5
Villanymotor egyenáramú szinkronmotor
Villanymotor teljesítménye 55 kW
Benzinmotor lökettérfogata (cm3) 658
Hibrid üa.-hatékonyság min. 28 km/l (3,57 l/100 km)

A kisautó jelenleg egy feltöltéssel mintegy 30 kilométert képes megtenni (japán szabvány szerint). Ha az akkumulátor merülni kezd, benzines generátor gondoskodik utántöltéséről, így a vezetőnek váratlan kitérők esetén sem kell aggódnia, hogy miként jut haza – illetve a Swift Range Extender akár hosszabb utakra is alkalmas. Ráérős tempóban.

A generátort ugyanis egy alig 0,66 literes benzinmotor hajtja; ha az akkumulátor merülni kezd, ez automatikusan bekapcsol, és a generátor menet közben tölti az áramforrást.

A vezetőnek így hosszabb utakon sem kell attól tartania, hogy az autó akkumulátora lemerül és a jármű leáll. A lítiumion akkut természetesen lassításkor is tölti a regeneratív fékrendszer.

230 voltos konnektorról másfél óra alatt tölthető fel az akku – középtávú ingázásra, napi rövid utas használatra akár egy gramm benzin nélkül is alkalmas lehet hát a villamosított Swift. A Suzuki feltett szándéka, hogy az autó minél előbb forgalomba kerüljön Európában.