A negyedik generációs SEAT Toledo egy sorozatgyártáshoz közeli tanulmányautóként mutatkozik be a Genfi Autószalonon. A modell ismét a klasszikus szedánformát követi, azt követően, hogy az előző Toledo egyterű volt. 

Ismét szedán a SEAT Toledo 1
Ismét szedán a SEAT Toledo 2

Ismét szedán a SEAT Toledo

Ismét szedán a SEAT Toledo

Ismét szedán a SEAT Toledo 11
Ismét szedán a SEAT Toledo 12
Ismét szedán a SEAT Toledo 13
Ismét szedán a SEAT Toledo 14
Ismét szedán a SEAT Toledo 15
Ismét szedán a SEAT Toledo 16
Ismét szedán a SEAT Toledo 17
Ismét szedán a SEAT Toledo 18
Fotó megosztása:
Ismét szedán a SEAT Toledo 19


Ahhoz képest, hogy milyen izgalmas, sportos volt a 2011 őszén bemutatott SEAT IBL tanulmány, a Toledo igen visszafogott. Bár a sajtóközlemény szerint kupés, mi úgy látjuk, egy négyajtós szedán. Vélhetően inkább az árával, mint a formájával akar majd vevőket szerezni. Az utastere a többi VW-konszern modelléhez hasonlóan letisztult funkcionális.

4,48 méter hosszú a Toledo Concept, amivel 16,5 centivel hosszabb a Leonnál, a tengelytávolsága 2,6 méter. Szélességben azonban kisautó, hiszen csak 1693 mm, pont mint az Ibiza. A családosok azonban így is kedvelhetik, hiszen hátul kellően nagy a lábtér és a csomagtartója több mint 500 literes. A hátsó ülések lehajtásával pedig hosszú tárgyak is szállíthatók.

A kocsi a Škoda hamarosan érkező Rapid modelljének testvére, de nem az indiai a VW Polo szedán alapokra épülőé, hanem a Škoda Mission L koncepció alapján készülő új modellnek, amely szintén idén érkezik. Az új Toledo a Leon és az Exeo közé illeszkedik majd, 2012 végén kerülhet a kereskedésekbe.

Az alapmotor várhatóan az 1,2-es turbó lehet, de az 1,4-es benzinmotorok is megjelennek benne. Dízelből az 1,6-os adhatja a fő vonalat, a drágább modellekbe viszont 2,0 TDI is kerülhet.