A koreai autóipar kitartó munkája meghozta gyümölcsét: Európa immár teljes joggal félheti kiváló minőségű autóikat. A Hyundai i30-at maga Martin Winterkorn próbálta ki az őszi Frankfurti Autószalonon, és nagy riadalmat kelthetett az általa vezetett Volkswagen konszern mérnökeiben, amikor kormányállítás közben kifakadt: ebben nem zörög semmi!


A Hyundai elhozza Genfbe az i30 kombit is, hadd főjön még jobban a feje az Opelnek, VW-nek, PSA-nak, sőt a japán gyártóknak is.

Az i30 kombi műszakilag teljesen azonos az ötajtós modellel, csak 18,5 centivel hosszabb (és egy centivel hosszabb a kifutó i30CW-nél). Így se túl hosszú: 4485 mm-ével jó húsz centivel marad az Astra kombi mögött, a Focus kombinál is rövidebb hét centivel. A csomagtér viszont jókora: 528 literes, amivel a Focus fölé nőtt (az Astra azért nagyobb). Lehajtogatott hátsó üléstámlával 1642 literes furgon válik belőle.

Nem csoda, hogy az i30 kombi remekül megfelel az európai ízléseknek, hiszen Európában fejlesztették. Egészen pontosan Rüsselsheimben, az Opel őshazájában, ami már tényleg durva provokáció. Az i30 kombi csinos orrában három benzines és három dízelmotor valamelyike szolgál majd, a teljesítményszint 90 és 135 lóerő között változhat.

Különösen vonzó lehet a vásárlók számára az ötéves garancia, assistance-szolgáltatással és évente egyszeri ingyenes állapotfelméréssel.