2011 novemberében a Peugeot már megmutatta új kisautóját, a 208-ast, az első hivatalos fellépése azonban csak márciusban a Genfi Autószalonon lesz a francia modellnek. A hagyományos modellek mellett már látható lesz a sportmodell, a GTi is, igaz még csak tanulmányként.


A koncepción nincsenek markáns spoilerek, de a sárvédőszélesítések, az új küszöbök, a kis tetőszárny és a dupla kipufogó megteszik a hatásukat. Ráadásul az alacsonyabbra ültetett karosszéria mellé 18 colos kerekek párosulnak. A legendára, a 205 GTi-re utaló, a C oszlopon látható GTi felirat pedig egyértelművé teszi, hogy fokozott élményre számíthat a vezető.

Belül is folytatódik a sportos hangulatkeltés, látványos varrással díszített bőr sportkormány és váltókar, valamint Nappa bőr borítású sportülések fogadják az utazót. Nem mellékesen az Alcantarával bevont műszerfalon vörös díszek csábítják vadulásra a vezetőt. A tetőkárpit teljesen fekete, a pedálok alumíniumból készülnek.

A Peugeot 208 GTi Concept azonban nem egy látványosság, valóban sportolásra született. Motorja az RCZ-ból ismert 1,6-os turbó, 200 lóerővel. Hogy az erőt ki is lehessen használni, a GTi nyomtávja elől és hátul egyaránt 36 milliméterrel szélesebb, mint a normál modelleké. A fékrendszerben elöl 302, hátul 249 mm-es tárcsák szerepelnek.

Az új Peugeot 208 forgalmazása 2012 első negyedévében kezdődik. A szériaérett GTi-t vélhetően ősszel a Párizsi Autószalonon állítják ki, értékesítése pedig 2012 végén, 2013 elején kezdődhet.